«طریق»، اربعین و مهدویت

15:17 - 04 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۰۶۹
«طریق»، اربعین و مهدویت
مدیر پروژه تولید فصل دوم برنامه «طریق» گفت که دکور این برنامه نزدیک به فضای مشایه طراحی شده تا حالت عرفانی و انتزاعی‌اش را حفظ کرده و مفهوم مهدویت را به شکلی در دل خود دارد.

خبرگزاری میزان - حسین نیرومند مدیر پروژه تولید فصل دوم برنامه «طریق»  درباره ویژگی‌های برنامه‌های مناسبتی برای ماه محرم و اربعین، عنوان کرد: اکثر برنامه‌های مناسبتی که برای سیدالشهدا در دهه ماه محرم ساخته می‌شود نسبت به برنامه‌های اربعین حزن و اندوه بیشتری دارند. راه‌پیمایی عظیم اربعین و این حماسه، تجلی حضور تشیع را به نمایش می‌گذارند که اتفاق بزرگی است و باید از ابعاد مختلف بررسی و به شکل حداکثری مفاهیم آن منتشر شود. جریان اربعین نسبت به دیگر برنامه‌های مناسبتی، اتفاق حماسی‌تری است. برای همین به نظرم در ساخت برنامه‌های اربعین باید کمی از فضای حماسی را بیشتر داشته باشیم.

وی با اشاره به حضور سامان گوران، کمدین کشورمان در یکی از قسمت‌های برنامه «طریق» و عذرخواهی او از علیرضا حقیقی گفت: گوران چند سال پیش در فضای مجازی با علیرضا حقیقی، دروازه‌بان تیم ملی شوخی کرده بود که باعث ناراحتی و شکایت از آقای گوران شده بود. به واسطه این شکایت سامان گوران ممنوع‌الخروج شد. هر سال قبل از این اتفاق، او نذری داشت که اربعین به کربلا می‌رفت و به این دلیل، این چند سال آخر نتوانسته است به سفر اربعین برود. آقای گوران در برنامه «طریق» از آقای حقیقی طلب بخشش کرد، با پی‌گیری‌های صورت‌گرفته متاسفانه نتیجه‌ای حاصل نشد، امیدواریم که بتوانیم برای سال آینده این رضایت را بگیریم تا آقای گوران بتواند برای اربعین مادرش را کربلا ببرد که به نظرم کار مثبتی است.

نیرومند اضافه کرد: بعد از این برنامه پیام‌های بسیاری داشتیم که مخاطبان می‌خواستند کمکی کنند تا آقای گوران بتواند کربلا برود. اگر بخواهم بازتاب‌های مجازی را نسبت به سال گذشته مقایسه کنم، به واسطه اینکه برنامه یک فصل در سال گذشته داشته، خدا را شکر بین مخاطبان جا‌ی خود را باز کرده است.

وی با اشاره به اهمیت المان‌ها در طراحی دکور برنامه‌ها به ویژه در ایام مناسبت‌ها، بیان کرد: در برنامه «طریق» دکور به انتقال مفاهیم بسیار کمک کرده است. سعی کردیم این دکور حدالامکان نزدیک به فضای مشایه باشد و حالت عرفانی و انتزاعی‌اش را حفظ کنیم با شکلی که در ادامه این دکور به نمایی بهشت‌گونه ختم می‌شود و مفهوم مهدویت را به شکلی در دل خود دارد.

وی ادامه داد: اگر این پیاده روی اربعین را آماده سازی و جنبشی برای ظهور بدانیم، سعی کردیم دکور برنامه را با این موضوع بسازیم.

مدیر پروژه تولید فصل دوم برنامه «طریق» اظهار کرد: اگر بخواهیم به اتفاقات خاص برنامه اشاره کنم، یکی از مهمانان برنامه به نام آقای آخوندزاده بود که موکب بزرگی در طریق نجف به کربلا دارد. در آن قسمت نذر کردند که ۸ نفر از مهمانان طریق را به کربلا بفرستند. یکی دیگر از مهمانان خانم محمدی بود که به دلیل تصادفی معلولیتی (محدودیتی) برای او به وجود آمده بود، نمی‌توانستند این سفر را بروند. شرکتی یک دستگاه ساخته بود که افرادی با ضایعه نخاعی که امکان راه رفتن ندارند، با استفاده از آن می‌توانستند قدم بردارند. خانم محمدی نذر کرده بود که اگر این دستگاه را بتواند تهیه کند، اولین جایی که می‌رود، سفر اربعین باشد؛ که این اتفاق افتاد. دوست او به همین دلیل و با شرایط مشابه نمی‌توانست به کربلا بروند، آن شرکت به واسطه حضور در این برنامه اعلام آمادگی کرد که دستگاه را در اختیارش بگذارد تا در مسیر پیاده‌روی قدم بردارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *