عراقچی: دیپلماسی و میدان مکمل هم هستند

10:50 - 03 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۸۹۵
عراقچی: دیپلماسی و میدان مکمل هم هستند
وزیر امور خارجه با اشاره به اهمیت هماهنگی میان میدان و دیپلماسی، گفت که در این مسیر برای تحقق منافع ملی و عزت کشور تلاش می‌کند.

خبرگزاری میزان – سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه دولت چهاردهم روز شنبه، سوم شهریور، در آستان مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) حاضر شد و برای حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه شهید، فاتحه خواند.

حضور عراقچی در حرم حضرت عبدالعظیم و بر مزار شهید امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه شنبه در آغاز هفته دولت پس از حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) به همراه هیئت دولت و رئیس‌جمهور، در آستانه اربعین حسینی (ع) به همراه حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی عسکر، تولیت محترم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با حضور در این حرم مقدس، مضجع مبارک و بارگاه نورانی حضرت عبدالعظیم (ع) و امامزادگان شریف مجاور را زیارت کرد.

عراقچی همچنین بر سر مزار شهید والامقام حسین امیرعبداللهیان، وزیر فقید امور خارجه در شبستان امام خمینی (ره) حضور یافت و با قرائت فاتحه و ادای احترام و آرزوی علو درجات، با امیر شهید دیپلماسی تجدید میثاق کرد؛ وزیر امور خارجه همچنین بر سر مزار شهیدان مدفون در حرم مطهر، سیدمهدی جلادتی، وحید زمانی‌نیا و سیدمهدی موسوی حضور یافت و با قرائت فاتحه، یاد این مدافعان حرم و شهیدان سرافراز را گرامی داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی عسکر، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در دیدار با عراقچی، ضمن خیرمقدم و تشکر از حضور وزیر امور خارجه در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، یاد و خاطره و مجاهدت‌های شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان، شهیدان خدمت را گرامی داشت و ارج نهاد و از درگاه خداوند سبحان و حضرات معصومین (علیهم السلام) برای عراقچی در خدمت به کشور و مردم شریف ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این شرایط حساس موفقیت و سربلندی مسئلت کرد.

عراقچی در این دیدار که علی باقری، معاون سیاسی و رضا نجفی معاون حقوقی و بین‌المللی وزرات امور خارجه نیز حضور داشتند، با تشکر از دعا‌های خیر قاضی عسکر، اظهار کرد: ضروری می‌دانستم که برای زیارت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و البته زیارت مزار برادر شهیدم آقای دکتر امیرعبدالهیان به این مکان مقدس بیایم.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه وظیفه داشتم قبل از آنکه وارد دفترم در وزارت خارجه بشوم با شهید امیرعبداللهیان تجدید عهد بکنم، گفت: برای همین منظور برای زیارت حرم حضرت عبدالعظیم و مزار برادر شهیدم امیرعبداللهیان به این مکان مقدس آمدم.

دیپلماسی مکمل میدان و میدان مکمل دیپلماسی است

وی با تاکید بر پیوند آشکار میدان و دیپلماسی، تصریح کرد: در انتقام از صهیونیست‌ها پیوند میان دیپلماسی و میدان به‌طور روشن خود را نشان داد؛ امیرعبداللهیان در این جهت بسیار تلاش کرد و عملیات وعده صادق که اجرا شد، یکی از نمونه‌های بسیار خوب هماهنگی دیپلماسی و میدان بود که با تلاش وی و فرماندهان میدانی صورت گرفت.

به گفته عراقچی، این عملیات هم پاسخ قاطع ایران به جنایت رژیم صهیونیستی بود و هم از گسترش جنگ که خواست این رژیم بود، جلوگیری شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی، تصریح کرد: دیپلماسی مکمل میدان و میدان مکمل دیپلماسی است؛ هماهنگ با هم به‌گونه‌ای حرکت می‌کنیم که منافع ملی کشور و امنیت و عزت کشور به‌صورت کامل محقق شود.

عراقچی در بخشی دیگر گفت: فقدان شهید امیرعبداللهیان را یک خسارت برای وزارت خارجه می‌دانم و مطمئنم از دعا‌های خیر وی برخوردار هستیم؛ حتما مانند زمانی که در وزارت خارجه بود، متوجه این وزارت‎خانه است و ما را دعا خواهد کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: سید عباس عراقچی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *