تحولات اوکراین|

جزئیات سفر مودی به اوکراین؛ درگیری‎ها در کورسک بالا گرفت

10:58 - 03 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۸۹۳
جزئیات سفر مودی به اوکراین؛ درگیری‎ها در کورسک بالا گرفت
نخست‌وزیر هند در جریان سفر به اوکراین با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرده و بر آمادگی خود برای تلاش‌ در زمینه دستیابی به صلح تاکید کرد.

خبرگزاری میزان – ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین می‎گوید که نیرو‌های اوکراینی در همه جبهه‌ها می‌جنگند و در مقابل تلاش‌های روسیه برای پیشروی می‎ایستند.

به گفته زلنسکی، جنگ به سمت خاک روسیه پیش می‌رود.

عملیات ارتش روسیه علیه نیرو‌های اوکراینی

سرگئی لبدف، هماهنگ‎کننده در منطقه نیکولایف، می‎گوید که نیرو‌های ارتش روسیه گروهی از نظامیان اوکراینی را در منطقه سومی پیش از اعزام به کورسک هدف قرار داده و از بین بردند.

لبدف، گفت که نیرو‌های اوکراینی برای اعزام به منطقه کورسک در روستای یوناکوف در استان سومی گردهم آمدند و این گروه هدف نیرو‌های روسیه با بمب هوایی قوی قرار گرفت.

پشت پرده نقض توافق روسیه و اوکراین در سال ۲۰۲۲

رابرت اف.کندی جونیور، نامزد سابق انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، طرف‌های مسئول برهم‎زدن توافق‌نامه صلح روسیه و اوکراین را در سال ۲۰۲۲ فاش کرد.

کندی در جریان سخنرانی خود در آریزونا، گفت: در آوریل ۲۰۲۲، جو بایدن، رئیس‎جمهور آمریکا، بوریس جانسون، نخست‌وزیر وقت انگلیس، را به اوکراین فرستاد تا زلنسکی را وادار به نقض معاهده صلحی کند کی‌یف پیش‌تر با روسیه امضا کرده بود.

آنتونوف: مسکو به تلاش‌های واشنگتن برای مجازات مردم روسیه توجهی نمی‌کند

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا، تایید کرد که مسکو به تلاش‌های واشنگتن برای مجازات مردم روسیه اهمیتی نمی‌دهد.

وی یادآور شد: می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال شده که در واقع به تلاش واشنگتن برای مجازات مردم روسیه اهمیتی نمی‌دهیم.

آنتونوف افزود: ما هر کاری خواهیم کرد تا شهروندانمان احساس آرامش و ثبات کنند و نگرانی در مورد حملات آمریکا نداشته باشند.

جزئیات بسته کمکی جدید آمریکا به اوکراین

پنتاگون گزارش داد که بسته کمکی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش ۱۲۵ میلیون دلار شامل مهمات ضدتانک جاولین، گلوله‌های توپخانه و موشک برای پرتابگر‌های هیمارس خواهد بود.

به گفته وزارت دفاع آمریکا، دسته جدید کمک‌های ارائه شده به کی‌یف شامل تجهیزات پزشکی (ناشناخته)، کهکات جاولین و AT-۴، گلوله‌های توپخانه ۱۵۵ و ۱۵۰ میلی متری و نارنجک‌های راکتی هیمارس خواهد بود.

عملیات نیرو‌های روسیه در منطقه سومی

نیرو‌های ارتش روسیه با بمب‌های قوی «اف‌اِی‌بی» حملات گسترده‌ای را به مواضع نیرو‌های اوکراینی در منطقه سومی انجام دادند.

سرگئی لبدف، هماهنگ کننده منطقه نیکولایف، گزارش داد که نیرو‌های روسیه حملات گسترده‌ای را به خودرو‌ها و نیرو‌های اوکراینی در منطقه سومی انجام دادند.

وی افزود: تعداد تلفات هنوز مشخص نیست، اما بیش از ۲۰ نفر هستند و حدود ۲۰ نفر دیگر نیز مجروح و تعدادی متواری شدند.

این مقام نظامی روسیه تایید کرد که نیرو‌های ارتش این کشور با استفاده از ۵ بمب اف‌اِی‌بی به‌طور همزمان به یک نقطه انتقال خودرو و یک انبار موقت مهمات نیرو‌های اوکراینی در روستای برژا در ناحیه سومی حمله کردند.

تاکید مودی بر ایفای نقش در برقراری صلح در اوکراین

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، در سفری تاریخی به اوکراین، به ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور این کشور، گفت که آماده ایفای نقش برای برقراری صلح است.

وی پس از دیدار با زلنسکی در کی‌یف یادآور شد: هر دو طرف باید کنار هم بنشینند و به دنبال راه‌هایی برای خروج از این بحران باشند.

تبادل زندانیان میان روسیه و اوکراین با میانجی‌گری امارات

امارات از موفقیت تلاش‌های میانجی‌گری جدید خود بین روسیه و اوکراین برای تبادل اسیران جنگی خبر می‌دهد که شامل ۲۳۰ اسیر به‌طور مساوی بین دو طرف بود.

زلنسکی از امارات به دلیل نقش میانجی در یک توافق جدید مبادله زندانیان با روسیه قدردانی کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *