کناره‌گیری رابرت کندی از انتخابات آمریکا

22:21 - 02 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۸۴۶
کناره‌گیری رابرت کندی از انتخابات آمریکا
رابرت اف.کندی جونیور، نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، رسما از انتخابات ۲۰۲۴ این کشور خارج شد.

خبرگزاری میزان – رابرت اف.کندی جونیور، نامزد مستقل انتخابات آمریکا، انصراف خود را از رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری این کشور اعلام کرد.

کندی اعلام کرد در انتخابات آمریکا از دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان حمایت خواهد کرد.

بیانیه کندی برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی پس از چندین روز گمانه‌زنی در این زمینه صورت گرفت.

وی با اذعان به شانس کم خود برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت: من نمی‌توانم با وجدان راحت از کارکنان و داوطلبانم بخواهم که ساعات طولانی کار خود را ادامه دهند یا از اهداکنندگان خود بخواهم که به اهدای کمک خود ادامه دهند، در حالی که نمی‌توانم صادقانه به آن‌ها بگویم مسیری واقعی برای رسیدن به کاخ سفید ندارم.

کندی تاکید کرد که کمپین خود را «خاتمه نمی‌دهد»، تنها آن را تعلیق می‌کند، اما او گفت که نام خود را در ایالت‌هایی که گمان می‌رود آرا به ترامپ نرسد، حذف خواهد کرد.

وی یادآور شد: در حدود ۱۰ ایالت میدان نبرد، جایی که حضور من وضعیت را بدتر می‌کند، نام خود را حذف می‌کنم و من پیش‌تر این روند را آغاز کرده‌ام و از رای‌دهندگان می‌خواهم که به من رای ندهند.

نامزد انتخاباتی سابق آمریکا بیان کرد که او و ترامپ در مورد «آزادی بیان، جنگ در اوکراین و جنگ علیه فرزندانمان» نگرانی مشترک دارند.

کندی به‌عنوان یک وکیل سابق محیط زیست، کمپین انتخاباتی خود را در آوریل ۲۰۲۳ (فروردین ۱۴۰۳) آغاز کرد و در ابتدا به عنوان یک دموکرات وارد رقابت شد.

تصمیم او برای نامزد شدن در انتخابات موجی از شوک در جامعه سیاسی آمریکا ایجاد کرد؛ کندی فرزند یک خانواده سیاسی مشهور با روابط قوی با حزب دموکرات است.

عموی او جان اف.کندی در دهه ۱۹۶۰ رئیس‎جمهور و پدرش، رابرت اف.کندی، سناتور و دادستان کل آمریکا بود.

استقبال ترامپ از تصمیم رابرت اف.کندی جونیور

دونالد ترامپ، رئیس‌‎جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه، از اقدام رابرت اف.‌کندی جونیور استقبال کرد.

وی یادآور شد که کارزار انتخاباتی رابرت اف.کندی جونیور موضوع‌های بسیار مهمی را مطرح کرد که پیش‌تر به آن‌ها پرداخته نشده بود و نادیده گرفته شده بودند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *