انتخابات آمریکا؛ ترامپ و هریس مناظره می‌کنند

10:58 - 19 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۲۶۵
انتخابات آمریکا؛ ترامپ و هریس مناظره می‌کنند
نامزد‌های جمهوری‌خواه و دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برای برگزاری مناظره موافقت کردند.

خبرگزاری میزان - شبکه ای‌بی‌سی آمریکا تایید کرد که دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری و کامالا هریس، رقیب دموکرات او در مناظره‌ای در ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) شرکت خواهند کرد.

ترامپ در یک کنفرانس خبری در محل اقامت خود در فلوریدا، گفت که می‌خواهد در روز‌های ۴ و ۲۵ سپتامبر (۱۴ شهریور و ۴ مهر) نیز مناظره‌های بیشتری برگزار شود.

انتخابات آمریکا؛ ترامپ و هریس مناظره می‌کنند

کارزار انتخاباتی هریس هنوز درباره پیشنهاد ترامپ اظهار نظر نکرده است. 

بایدن ۸۱ ساله تحت فشار دموکرات‌های دیگر که نگران شانس پیروزی او در انتخابات ۵ نوامبر بودند، پس از مناظره با ترامپ، از نامزدی خود برای انتخاب مجدد کنار کشید.

پیشتازی ۵ درصدی هریس در نظرسنجی ایپسوس

براساس نظرسنجی ایپسوس که ساعاتی قبل منتشر شد، کامالا هریس دموکرات در رقابت برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۵ نوامبر آمریکا با ۴۲ درصد از دونالد ترامپ جمهوری‌خواه با ۳۷ درصد آرا پیشی گرفت.

این نظرسنجی سراسری همچنین نشان داد که ۴ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی از رابرت کندی جونیور، نامزد مستقل حمایت می‌کنند که در مقایسه با ۱۰ درصد در ماه جولای (تیر/مرداد) کاهش یافته است. 

ترامپ: هریس به اندازه بایدن باهوش نیست

دونالد ترامپ گفت کامالا هریس به دلایل صحیح سیاسی انتخاب شد و به اندازه جو بایدن باهوش نیست.

ترامپ این اظهارات را در یک کنفرانس خبری در محل اقامت خود در فلوریدا عنوان کرد.

آینده دموکراسی در آمریکا نگرانی اصلی دو سوم آمریکایی‌ها

براساس یک نظرسنجی، دغدغه اصلی دو سوم جامعه آمریکا وضعیت دموکراسی و پیامد‌های نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، روی آینده دموکراسی در آمریکا است. 

براساس این نظرسنجی، ۵۹ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که دموکراسی در آمریکا بسته به این که چه کسی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ پیروز می‌شود، ممکن است در خطر باشد؛ ۱۸ درصد گفتند که در حال حاضر دموکراسی آمریکایی به حدی درهم شکسته است که نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری روی آن تاثیری نخواهد داشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *