تیراندازی در بوسنی؛ ۳ نفر کشته شدند

17:40 - 31 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۶۰۲
تیراندازی در بوسنی؛ ۳ نفر کشته شدند
پلیس می‌گوید که مظنون تیراندازی که یک کارمند مدرسه بود، با تفنگ خودکار ۳ نفر را هدف قرار داده و کشت.

خبرگزاری میزان - رسانه‌های محلی گزارش کردند که دست‌کم ۳ نفر بر اثر تیراندازی در مدرسه‌ای در شمال غربی بوسنی‌وهرزگوین کشته شدند.

سخنگوی وزارت کشور بوسنی‌وهرزگوین، گفت که مدیر، منشی و معلم مرکز دبیرستان سانسکی‌موست در میان کشته‌شدگان تیراندازی هستند. 

رسانه‌ها به نقل از پلیس گزارش کردند که یک کارمند این مدرسه در تیراندازی دست داشته است. 

شهر سانسکی‌موست تقریبا در ۲۰۰ کیلومتری (۱۲۴ مایل) شمال غربی سارایوو، پایتخت این کشور واقع شده است.

در حالی که به دلیل تعطیلات تابستانی هیچ دانش‌آموزی در مدرسه حضور نداشت، معلمان برای آماده شدن برای سال تحصیلی جدید جلسه داشتند. 

سخنگوی وزارت کشور بوسنی به رادیو ملی این کشور گفت: مظنون برای کشتن ۳ کارمند مدرسه از یک سلاح گرم نظامی، یک تفنگ خودکار استفاده کرده و سعی کرد خودکشی کند. 

براساس گزارش‌ها، اختلاف با مدیریت مدرسه دلیل وقوع تیراندازی بوده است. 

منطقه بالکان از زمان جنگ‌های دهه ۱۹۹۰ که به تجزیه یوگسلاوی منجر شد، مملو از سلاح‌های سبک و تسلیحاتی بوده است؛ همچنین تعداد زیادی سلاح گرم به‌ویژه در بوسنی، کشوری با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت وجود دارد. 

براساس یک مطالعه که در سال ۲۰۱۰ از سوی برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) انجام شد، حدود ۷۵۰ هزار قبضه سلاح غیرقانونی در بوسنی وجود دارد.

آخرین تیراندازی در مدرسه در بالکان در ماه می ۲۰۲۳ (اردیبهشت/خرداد ۱۴۰۲) در بلگراد صربستان رخ داد که یک نوجوان ۱۰ نفر از جمله ۹ همکلاسی خود را به ضرب گلوله کشت. 

انتهای پیام/


برچسب ها: تیراندازی بوسنی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *