عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد و امور دارایی شد

15:48 - 31 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۵۶۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد و امور دارایی شد
عبدالناصر همتی با اخذ ۱۹۲ رای موافق نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به عنوان وزیر اقتصاد و امور دارایی انتخاب شد.

خبرگزاری میزان - محمدباقر قالیباف در جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه، ۳۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، نتیجه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی اقتصاد و امور دارایی را قرائت کرد.

نمایندگان مجلس با ۱۹۲ رای موافق، تصدی وزارت اقتصاد و امور دارایی را به همتی سپردند.

عبدالناصر همتی زاده۱۳۳۶ در کبودرآهنگ سیاستمدار اصلاح‌طلب و اقتصاددان ایرانی است. او هجدهمین رئیس بانک مرکزی ایران بود و هم‌اکنون به‌عنوان استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران فعالیت می‌کند. همتی یکی از نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ ایران بود و در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ نیز ثبت‌نام کرد. وی دانش‌آموخته دکترای اقتصاد از دانشگاه تهران است و فعالیت سیاسی خود را از سال ۱۳۵۹ در سازمان صدا و سیما آغاز کرده و تا ۱۳۶۸ به عنوان مدیرکل خبر فعالیت نمود و از ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳ معاون سیاسی سازمان صدا و سیما بود.

او از سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۵ به مدت ۱۲ سال، ریاست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برعهده داشت. وی از ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۲ برای مدت ۷ سال مدیرعامل بانک سینا و از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ نیز مدیرعامل بانک ملی ایران بود. همتی از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ برای بار دوم ریاست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشت. او به مدت ۵ سال در زمان ریاست جمهوری حسن روحانی عضو کمیته اقتصادی شورای عالی امنیت ملی بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *