کدام ایستگاه‌های مترو تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد؟

11:05 - 31 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۴۵۱
کدام ایستگاه‌های مترو تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد؟
ایستگاه‌های استاد نجات‌اللهی، سرباز و میدان خراسان در خط ۶ تا پایان سال جاری تکمیل و تقدیم شهروندان خواهد شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش شهر؛ پیشرفت شبکه مترو تهران در چند سال اخیر باعث استقبال گسترده شهروندان از این مد حمل و نقلی شده است. در دوره جدید مدیریت شهری توجه ویژه‌ای به توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت خصوصا مترو شد و چندین ایستگاه در خطوط گوناگون طی همین ۳ سال بهره برداری و مورد استفاده پایتخت نشینان قرار گرفت.

تلاش‌های بی وقفه تیم مدیریت شهری باعث شد تا تمام خطوط هفت گانه زیر بار عملیات اجرایی برود و ساخت ۴ خط جدید شبکه مترو تهران نیز در دستور کار قرار گیرد.

اما با احداث ۴ خط جدید ۸ تا ۱۱ و ایجاد حدود ۱۳۰ ایستگاه در اقصی نقاط پایتخت، نه تنها شرایط بهره مندی تمام مناطق از ایستگاه مترو حالت متوازن تری به خود می‌گیرد بلکه در هم افزایی خطوط جدید و قدیم و برقراری ارتباط بین آن‌ها از طریق ایستگاه‌های تبادلی، شبکه جامع و فراگیر مترو معنای اصلی خود را بازخواهد یافت و انتظار از شهروندان برای ترجیح دادن حمل و نقل عمومی ارزان، ایمن و سریع بر استفاده از وسایل نقلیه شخصی، جنبه منطقی تری خواهد یافت.

بر اساس اطلاعات اعلام شده از سوی شرکت مترو تهران، تا پایان سال جاری ایستگاه‌های استاد نجات اللهی، سرباز و میدان خراسان در خط ۶ تکمیل و تقدیم شهروندان خواهد شد. همچنین تلاش تیم مدیریت شهری بر این است که عملیات عمرانی و اجرایی ایستگاه‌های شهدای هفدهم شهریور (خط ۶)، ورزشگاه تختی (خط ۷) و میدان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) (توسعه جنوبی خط ۶) انجام شود و تا قبل از پایان سال ۱۴۰۳ مورد بهره برداری قرار بگیرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: مترو تهران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *