پیام تسلیت وزارت امور خارجه درپی کشته و مجروح شدن زائران پاکستانی

10:29 - 31 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۴۳۵
پیام تسلیت وزارت امور خارجه درپی کشته و مجروح شدن زائران پاکستانی
سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار پیامی، ضمن عرض تسلیت کشته و مجروح شدن جمعی از زائران پاکستانی، گفت: مراجع و نهاد‌های ذیربط ایران با جدیت مشغول ادامه فعالیت‌های امدادی، خدماتی و درمانی هستند.

خبرگزاری میزان - ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، از ادامه فعالیت‌های امدادی، خدماتی و درمانی مراجع و نهاد‌های ذیربط ایران در حادثه واژگونی اتوبوس زائران پاکستانی خبر داد.

وی نوشت: کشته و مجروح شدن جمعی از زائران عزیز پاکستانی در نتیجه واژگونی اتوبوس حامل آنان، موجب تاسف و تاثر عمیق ما شد؛ با دولت همسایه و برادر پاکستان و خانواده‌های داغدیده صمیمانه ابراز همدردی می‌کنیم و از خداوند برای درگذشتگان علو درجات و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت می‌‌کنیم.

کنعانی تاکید کرد: مراجع و نهاد‌های ذیربط جمهوری اسلامی ایران با جدیت مشغول ادامه فعالیت‌های امدادی، خدماتی و درمانی هستند.

پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر صبح امروز، اعلام کرد: ساعت ۲۱:۵۴ شب گذشته ۳۰ مردادماه، یک دستگاه اتوبوس حامل زائران پاکستانی که در جاده‌های مواصلاتی استان یزد به سمت مرز چذابه در حرکت بود و قصد عزیمت به کربلای معلی را داشت، از مسیر خود منحرف و پس از برخورد با دیوار اداره آموزش و پرورش دهشیر، واژگون شد؛ در این حادثه، ٢١ نفر مصدوم شدند که ۷ نفر به بیمارستان تفت و ۱۴ نفر به بیمارستان ابرکوه انتقال یافتند و ۲۸ نفر نیز در دم جان باختند. 

براساس این بیانیه، پیکر فوتی‌های حادثه در اتوبوس گیر افتاده بود که توسط نجات‌گران هلال احمر و با استفاده از ست‌های نجات رهاسازی و تحویل عوامل ذیربط شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *