آخرین اقدام‌های قوه قضاییه در ارتباط با ترور شهید اسماعیل هنیه

12:05 - 30 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۲۴۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آخرین اقدام‌های قوه قضاییه در ارتباط با ترور شهید اسماعیل هنیه
سخنگوی قوه قضاییه در تشریح اقدام‌های انجام شده از سوی قوه قضاییه در پرونده شهید هنیه، گفت: در بعد داخلی با دستور دادستان کل کشور بلافاصله در این ارتباط پرونده‌ای تشکیل شده که در حال بررسی است و پیگیری در بعد خارجی هم در دست انجام است.

خبرگزاری میزان - اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه در مورد اقدام‌های بین‌المللی قوه قضاییه در ارتباط با ترور شهید اسماعیل هنیه، گفت: این جنایت که مصداق بازر تروریسم دولتی توسط رژیم کودک‌کش صهیونیستی است، مورد انزجار و محکومیت جهانیان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مطمئن هستیم که جریان مقاومت پاسخ سخت و دندان‌شکنی را به عوامل این اقدام تروریستی خواهد داد، بیان کرد: این مسئله نافی اقدام‌های حقوقی، دیپلماسی داخلی و بین‌المللی همه کشور‌ها به‌ویژه ایران نخواهد بود.

جهانگیر گفت: در بعد داخلی با دستور دادستان کل کشور بلافاصله در این ارتباط پرونده‌ای تشکیل شده که در حال بررسی است و در بعد خارجی هم در دست پیگیری است.

وی ضمن بیان این موضوع که در بعد خارجی با پیگیری‌ها از طریق سازمان ملل از سوی مسئولان امر به‌ویژه وزارت امور خارجه و معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه، جلسه شورای امنیت در این رابطه تشکیل شد، گفت: اگر چه ما امیدی به این شورا نداریم، زیرا جریان‌های استکباری بر روی این شورا تسلط دارند، اما از تمام ظرفیت‌های قانونی در عرصه‌های بین‌المللی در این ارتباط استفاده می‌کنیم؛ در حال حاضر رایزنی‌هایی از طریق مقام‌های سیاسی و حقوقی ایران چه در سطح منطقه‌ای و چه در سطح بین‌المللی برای نحوه پاسخ مناسب به این جنایت در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *