هاشمی: ورزشگاه آزادی پیر است و نمی‌توانیم دقت را فدای سرعت کنیم/ مدال‌های بانوان در المپیک از هر طلایی، طلایی‌تر بود

17:51 - 29 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۱۳۳
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
هاشمی: ورزشگاه آزادی پیر است و نمی‌توانیم دقت را فدای سرعت کنیم/ مدال‌های بانوان در المپیک از هر طلایی، طلایی‌تر بود
وزیر ورزش و جوانان گفت: ساخت یک ورزشگاه از شروع خیلی ساده‌تر از بازسازی است. ورزشگاهی که پیر است و ما نمی‌توانیم دقت را فدای سرعت کنیم. بیش از ۵۰۰ نفر دارند کار بزرگی می‌کنند.

خبرگزاری میزان - کیومرث هاشمی در حاشیه مراسم تجلیل از همراهان کاروان پارالمپیک اظهار داشت: امیدواریم کاوران پارالمپیک نیز دل مردم را بتوانیم شاد کنیم.

وی در پاسخ به اینکه در المپیک پاریس با اینکه ۱۲ مدال کسب کردیم، اما چون در ۲ رشته تمامی مدال‌ها رخ داد آیا این زنگ خطری برای دیگر رشته‌ها نیست، گفت: نه به این شکل نیست. اگر با ۲۰ کشور اول مقایسه کنیم، آنها هم در ۲-۳ رشته مدال‌آوری کرده‌اند. فراموش نکنیم در رشته سنگنوردی نماینده ما در آستانه کسب مدال بود. در ژیمناستیک به فینال رسیدیم و اگر در شمشیربازی ناعدالتی پیش نمی‌آمد ما روی سکو بودیم. به غیر از ۴-۵ کشور خاص که سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند، سایر کشور‌ها به همین شکل هستند.

وزیر ورزش تصریح کرد: ژاپن در کشتی یا ازبکستان در بوکس بسیار مدال گرفتند و این طبیعی است. این موضوع را نیز فراموش نکنیم که خیلی از مدال‌ها توسط خانم‌ها کسب می‌شود که آن شرایط خاصی را دارد. شاید ما برای رسیدن به آن نیازمند زمان هستیم. بانوان ما کار بزرگی کردند و درست است طلا نگرفتند، اما مدال‌های آنها از هر طلایی، طلایی‌تر بود.

هاشمی در خصوص ورزشگاه آزادی نیز گفت: ساخت یک ورزشگاه از شروع خیلی ساده‌تر از بازسازی است. ورزشگاهی که پیر است و ما نمی‌توانیم دقت را فدای سرعت کنیم. بیش از ۵۰۰ نفر دارند کار بزرگی می‌کنند. ۱۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای مجموعه ورزشگاه آزادی گذاشته شده و تمام هم و غم دولت نیز این است که این ورزشگاه بازسازی شود.

وی در خصوص معرفی دنیامالی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان ادامه داد: با من جلسه‌ای نداشته، من پاریس بودم و با هم تلفنی صحبت کردیم. ریاست فدراسیون قایقرانی را برعهده داشته و اعلام هم کردیم که هرگونه‌ کمکی را در دستور کار خواهیم داشت تا روند پیشرفت تسریع شود. این مسئله نیز مثل دوی امدادی است.

وزیر ورزش در خصوص کار‌های ناتمام گفت: مجموعه ورزشگاه بزرگ تهران است که ضریب اعتباری دارد، مصوبه هیات دولت است و یک قانون است. ان‌شاءالله این مسئله دنبال شود. طرح ملی پیشرفت ورزش کشور که در راستای طرح آمایش ورزش کشور است که به تصویب شورای عالی ورزش رسیده و یک نکته که اتمام پروژه‌های ناتمام. ان‌شاءالله دولت جدید این پروژه‌های ناتمام را تمام کند.

وی در خصوص اینکه آیا کاروان پارالمپیک را در پاریس همراهی می‌کند، گفت: نه، من دیگر نیستم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *