دولت باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی براساس قانون تولید کند/ ما نگران سیاست انقباضی در این حوزه هستیم

17:23 - 29 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۱۲۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
دولت باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی براساس قانون تولید کند/ ما نگران سیاست انقباضی در این حوزه هستیم
نماینده مردم خمینی شهر گفت: براساس قانون جهش تولید مسکن، دولت باید سالانه یک میلیون واحد مسکن تولید کند، در حال حاضر حداقل به ۵ میلیون واحد مسکونی نیاز داریم و در گذشته نسبت به این موضوع کوتاهی شده است.

خبرگزاری میزان - محمدتقی نقدعلی در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: در قرآن کریم مسکن اسباب آرامش است، در برخی نقد‌ها آمده یکی از علما که مستاجر بود به دلیل مشکلات مالی ناچار به تخلیه خانه خود شد، وی در عالم مکاشفه خدمت یکی از امامان معصوم رسید و امام معصوم این عالم را تسلی خاطر دادند و بیان کردند ما نیز رنج کشیده‌ایم. این عالم خدمت معصوم بیان کرد شما هر مصیبتی که کشیده باشید به مصیبت مستاجری مبتلا نشده‌اید.

نماینده مردم خمینی شهر با بیان اینکه مستاجری در حال حاضر سخت و به درد بی‌درمان تبدیل شده ادامه داد: قبل از اینکه مخالفت خود را با خانم خادم مطرح کنم ذکر این نکته ضروری است که رئیس جمهور قول حضور یک خانم در کابینه را داده بود که باید گفت این اقدام ارزنده بوده و ما نیز با آن موافق هستیم.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با بیان اینکه خانم صادق دارای تخصص بوده و سابقه حضور در وزارت راه را دارند و فرزند شهید است اضافه کرد: کاملا مشهود است که ایشان تخصص لازم را دارا هستند، حتی ما در مجلس یازدهم که به دلیل برخی مسائل در شورای عالی معماری به ایشان مراجعه می‌کردیم اشراف خانم صادق بر قوانین بر کسی پوشیده نبود.

نقدعلی با اشاره به دغدغه نمایندگان در حوزه نمایندگان بیان کرد: براساس قانون جهش تولید مسکن، دولت باید سالانه یک میلیون واحد مسکن تولید کند، در حال حاضر حداقل به ۵ میلیون واحد مسکونی نیاز داریم و در گذشته نسبت به این موضوع کوتاهی شده است.

وی با اشاره به دیدار نمایندگان مجمع استان اصفهان با رئیس جمهور گفت: یادآور شد زمانی که در این نشست موضوع مسکن مطرح شد، رئیس جمهور مطرح کرد آیا بودجه‌ای برای این موضوع درنظر گرفته‌اید.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم ادامه داد: اعطای زمین و آماده سازی زیرساخت‌ها در قانون پیش بینی شده است. در حوزه انتخاباتی اینجانب ۲۰ هزار نفر متقاضی مسکن هستند و ۲۰۰۰ هزار نفر براساس قانون جمعیت و فرزندآوری متقاضی مسکن هستند، این در حالیست که ۲۴۰۰ هکتار زمین در تصرف اماکن اداری و آموزشی است و سیاست انقباضی اجازه نداده که برای ساخت مسکن زمین‌ها در دسترس قرار گیرند.

نقدعلی اضافه کرد: بخش انبوه سازی یکی دیگر از دغدغه‌های ما است؛ شما زمانی که پشت تریبون قرار گرفتید در مورد این موضوع توضیح دهید، زیرا راهی جز توسعه و گسترش شهر‌ها و اعطای زمین و آماده سازی زیرساخت برای تولید مسکن ارزان قیمت وجود ندارد.

وی افزود: همچنین موضوع تراکم نفر در هکتار یکی دیگر از دغدغه‌های نمایندگان است؛ این موضوع مرکز اصفهان ۱۰۰ نفر در هکتار است، اما این موضوع در شهر بابک و میبد ۲۵۰ تا ۱۵۰ نفر تعیین شده است.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم گفت: در صورتی که این دغدغه‌ها برطرف شود، نظر ما تغییر می‌کند، اما مادامی که جواب صریح به دغدغه‌های ما داده نشود نظر ما تغییر نمی‌کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دولت چهاردهم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *