تور منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا؛ بلینکن با نتانیاهو دیدار کرد

16:28 - 29 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۱۰۵
تور منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا؛ بلینکن با نتانیاهو دیدار کرد
وزیر خارجه آمریکا که از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون چندین بار به منطقه سفر کرده، اکنون در اراضی اشغالی با رئیس و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

خبرگزاری میزان – آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، مذاکرات جاری را «شاید آخرین فرصت» برای آزادی افراد بازداشت شده و تضمین آتش‌بس توصیف کرد.

این دیپلمات ارشد آمریکایی که امروز دوشنبه، ۲۹ مرداد، در تل‌آویو صحبت می‌کرد، پیش از دیدار با اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی، گفت که او همچنین برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای که به دلیل جنگ غزه تشدید شده است، کار می‌کند.

بلینکن در نُهمین سفر خود به منطقه گفت: این لحظه تعیین‌کننده‌ای است؛ احتمالا بهترین، شاید آخرین فرصت، برای بازگرداندن افراد بازداشت شده به خانه، برقراری آتش‌بس و قرار دادن همه در مسیر بهتری برای پایداری صلح و امنیت.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه این سفر با رئیس رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم، دیدار کرد.

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن مثبت توصیف کردن دیدار بلینکن و نتانیاهو گزارش داد که این دیدار ۳ ساعت به طول انحامیده است.

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای گزارش داد: بلینکن بر لزوم دستیابی به توافق آتش‌بس که شامل آزادی گروگان‌ها می‌شود، تاکید کرد.

این بیانیه می‌گوید: بلینکن بار دیگر تاکید کرد که کشورش برای کاهش تنش‌ها در منطقه تلاش می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا در دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی بار دیگر بر تعهد واشنگتن به «امنیت اسرائیل» تاکید کرده است.

سفر بلینکن به منطقه در حالی صورت می‌گیرد که مذاکرات آتش‌بس غزه در دوحه، پایتخت قطر، از روز جمعه گذشته آغاز شده است.

گزارش منابع آگاه حاکی از آن است که این مذاکرات تاکنون دستاوردی نداشته و اختلاف عمیق درباره موضوع‌های مختلف همچنان وجود دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *