رفتار خشن پلیس آمریکا با یک زندانی در آرکانزاس

15:38 - 29 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۰۸۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رفتار خشن پلیس آمریکا با یک زندانی در آرکانزاس
خشونت پلیس آمریکا به‌عنوان بحرانی حل‌نشده همچنان ادامه دارد و شهروندان این کشور را قربانی می‌کند.

خبرگزاری میزان – خشونت گسترده، مهارناپذیر و عمدتا بی‌کیفر مانده افسران پلیس در آمریکا همچنان ادامه دارد و در مواردی به قتل شهروندان این کشور منجر می‌شود.

انتشار ویدیویی از ضرب‌و‌شتم یک مرد به دست افسر پلیس آمریکا، بار دیگر موضوع خشونت مهارناپذیر پلیس این کشور را به کانون توجهات آورد.

ویدیوی منتشرشده ازسوی اداره پلیس جونزبرو ایالت آرکانزاس آمریکا نشان می‌دهد که جوزف هریس، افسر پلیس این اداره با مشت و آرنج خود به بیلی لی کورام، زندانی دستبندزده شده در خودرو پلیس ضربه می‌زند.

 

 

در ویدیوی ۱۲ دقیقه‌ای یادشده، مردی که لباس بیمارستان به تن دارد، پشت خودروی پلیس هدف ضرب‌وشتم قرار می‌گیرد؛ این در حالی است که وی مرتبا می‌گوید که یک کیسه فنتانیل بلعیده است.

زندانی در میانه کتک خوردن مرتبا به افسر پلیس می‌گوید که نگران است که در صورت برنگشتن به بیمارستان، بمیرد؛ افسران پلیس در پاسخ به پرسش او درباره اینکه مرگش برای آن‌ها اهمیتی دارد یا نه، می‌گویند که واقعا این موضوع برای آنها اهمیت ندارد.

افسر پلیس حاضر در صحنه در ادامه در خودرو با شدت می‌بندد که به سر مرد بازداشت‎شده برخورد می‌کند.

اداره پلیس جونزبرو، جمعه گذشته، یک روز پس از وقوع این حادثه، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از آگاه شدن از موضوع درپی اعلام شکایت به دادستانی، تحقیقات درباره خشونت افسر پلیس علیه کورام را آغاز کرد.

براساس ادعای این اداره، ضرب‌وشتم بیلی لی کورام ۴۲ ساله زمانی آغاز شد که وی تلاش کرد خود را با کمربند خودرو خفه کند.

این زندانی به اتهام فرار از بیمارستان زندان بازداشت شده و با حکمی از خارج از ایالت آرکانزاس تحت تعقیب بود؛ پلیس جونزبرو مدعی است که کورام بر اثر ضرب‌وشتم، آسیب پایدار و جدی ندیده است.

براساس گزارش‌ها، جوزف هریس، افسر پلیس اعمال‌کننده خشونت در حادثه یادشده، ۲ سال پیش به دلیل اعمال زور بیش از حد مجبور به گذراندن دوره‌های آموزشی بیشتر شده بود؛ نام این افسر در یک دادخواست مرگ ارائه شده در ژوئن سال جاری (خرداد) نیز وجود دارد.

ویدیوی ضرب‌وشتم یک زندانی به دست افسر پلیس جونزبرو در حالی منتشر شده که بررسی مجدد نحوه واکنش اداره‌های پلیس به رفتار افسران پس از انتشار فیلم دوربین بدنه مربوط به تیراندازی مرگ‌بار به سونیا میسی، زن سیاه‌پوست ۳۶ ساله در ایالت ایلینوی در جریان است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *