چالش رژیم صهیونیستی در برابر حزب‌الله و انصارالله؛ اراضی اشغالی در محاصره محور مقاومت

7:30 - 30 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۰۷۸
چالش رژیم صهیونیستی در برابر حزب‌الله و انصارالله؛ اراضی اشغالی در محاصره محور مقاومت
قابلیت‌های موشکی و پهپادی حزب‌الله لبنان و ارتش یمن در هرگونه جنگ احتمالی، چالشی بزرگ برای رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.

خبرگزاری میزانحزب‌الله لبنان به‌تازگی با انتشار ویدیویی از یک شهر موشکی زیرزمینی به نام عماد ۴ رونمایی کرد.

این فیلم همان‌طور که انتظار می‌رفت به سرعت تیتر یک رسانه‌های منطقه‌ای و به‌ویژه صهیونیستی شد که از نزدیک تحولات لبنان و جبهه شمالی را دنبال می‌کنند، زیرا موضوع پاسخ محور مقاومت به رژیم صهیونیستی به دلیل ترور اسماعیل هنیه و فواد شکر وجود دارد.

موضوعی که باعث تعجب ناظران خارجی از توان حزب‌الله شد، پیام‌ها و جنبه‌های زیادی دارد که قابل توجه است؛ نخست اینکه رونمایی از این قابلیت‌های نظامی در زمانی حساس و کاملا هدفمند انجام شد.

چالش رژیم صهیونیستی در برابر حزب‌الله لبنان

همچنین از نظر زمانی نیز نباید این فیلم را جدا از مذاکرات دوحه و راهبرد رژیم صهیونیستی برای سوءاستفاده از ادامه نسل‌کشی علیه مردم غزه برای گرفتن امتیاز از حماس دانست.

ویدیو منتشر شده از شبکه تونل‌های حزب‌الله تنش‌ها را با رژیم صهیونیستی پس از ترور فواد شکر افزایش می‌دهد؛ با تشدید تهدیدها، رژیم صهیونیستی با تصمیم‌گیری درباره اقدام نظامی مواجه می‌شود و ترس از درگیری گسترده‌تر افزایش می‌یابد.

حزب‌الله لبنان ویدیویی را منتشر کرد که در آن یک شهر موشکی زیرزمینی را به نمایش گذاشت؛ این فیلم کامیون‌هایی را نشان می‌دهد که از میان تونل نورانی عبور می‌کنند و اندازه و پیچیدگی آن به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش مدیا لاین، یکی از موارد کم‌نظیر در مورد این ویدیو، ترجمه آن به انگلیسی، علاوه بر زبان عبری بود؛ شاید تلاشی برای تهدید نیرو‌های نظامی خارجی که برای تشدید تنش احتمالی بین رژیم صهیونیستی با حزب‌الله و ایران به منطقه سرازیر شده‌اند.

چالش رژیم صهیونیستی در برابر حزب‌الله لبنان

حزب‌الله در طول جنگ به‌طور مداوم چنین ویدیو‌هایی را منتشر کرده است؛ این گروه همیشه برای استفاده از تونل‌ها برنامه‌ریزی کرده است.

رئیس یک موسسه تحقیقاتی در اراضی اشغالی، می‌گوید: آن‌ها به همه در منطقه پیام می‌دهند که «این‌ها توانایی‌های ما هستند و این چیزی است که ما می‌دانیم چگونه انجام دهیم.»

سرگردانی رژیم صهیونیستی در میان تهدید‌های منطقه‌ای

به‌تازگی رسانه‌های عبری‌زبان نیز از احتمال پرواز یک پهپاد شناسایی حزب‌الله لبنان در نزدیکی محل اقامت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که احتمال استفاده از پهپاد حزب‌الله برای تصویربرداری از اقامتگاه نتانیاهو در قیصریه، در جنوب حیفا، وجود دارد.

چالش رژیم صهیونیستی در برابر حزب‌الله لبنان

پایگاه هاآرتص نوشت: اسرائیل نه‌تنها احساس انزوا می‌کند، بلکه احساس محاصره به‌ویژه در بخش هوانوردی را نیز تجربه می‌کند.

هاآرتص، می‌گوید: اسرائیل زمانی بخشی از جامعه جهانی بود و پرواز‌ها به‌طور منظم انجام می‌شد و افراد آزادانه در آن تردد می‌کردند، اما این واقعیت به دلیل محاصره و دشواری‌های همراه آن تغییر کرده است.

چالش رژیم صهیونیستی در برابر حزب‌الله لبنان

این روزنامه تاکید کرد که پرواز‌های داخلی در اراضی اشغالی تقریبا غیرممکن شده و بسیاری از شهرک‌نشینان اکنون از ترس حملات احتمالی در نزدیکی پناهگاه‌ها مانده‌اند.

به‌تازگی احساس محاصره تشدید شده، زیرا خطوط هوایی خارجی شروع به اجتناب از پرواز به تل‌آویو کردند؛ وضعیت زمانی بدتر شد که لوفت‌هانزا، دومین شرکت هواپیمایی بزرگ اروپا از نظر تعداد مسافران و اندازه ناوگان، پرواز‌های خود را در اراضی اشغالی متوقف کرد و این نشان‌دهنده سقوط بخش هوانوردی رژیم صهیونیستی بود.

قیمت بلیط‌ها افزایش یافته و هاآرتص مثالی را ذکر می‌کند که در آن بلیط یک‌طرفه لندن به تل‌آویو در خطوط هوایی انگلیس افزایش زیادی داشته است.

چالش رژیم صهیونیستی در برابر حزب‌الله لبنان

جنبش‌های مقاومت منطقه علیه رژیم صهیونیستی

جنگ رژیم صهیونیستی در غزه مدت‌هاست که در یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر گنجانده شده است؛ جنبش انصارالله در یمن و مهم‌تر از همه اینکه حزب‌الله لبنان نیز در اعلام همبستگی با حماس اراضی اشغالی را هدف قرار می‌دهند.

هر یک از این درگیری‌های کوچک پس از ترور‌های اخیر رژیم صهیونیستی، در معرض خطر شدیدتر شدن قرار دارند.

فارین پالیسی نیز می‌گوید که گروه‌های مقاومت در منطقه حتی پس از آتش‌بس در غزه نیز تهدیدی دائمی برای رژیم صهیونیستی به شمار می‌روند.

چالش رژیم صهیونیستی در برابر حزب‌الله و انصارالله؛ اراضی اشغالی در محاصره محور مقاومت

علاوه بر حزب‌الله لبنان، نیروهای مسلح یمن نیز در پی آغاز نسل‌کشی رژیم صهیونیستی، عملیاتی را در دریای سرخ علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی آغاز کرد و تاکنون چندین کشتی را هدف قرار داده است.

ارتش یمن به‌تازگی نیز طی عملیاتی با یک فروند پهپاد یافا، تل‌آویو را هدف قرار داد که در پی این عملیات یک نفر کشته شد.

نیروهای مسلح یمن تاکید کرده تا زمانی که تجاوز رژیم صهیونیستی در غزه متوقف نشود، عملیات خود را متوقف نخواهد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *