تحولات اوکراین|

هشدار مسکو به لهستان درباره رهگیری موشک‌های روسیه

12:13 - 29 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۰۱۳
هشدار مسکو به لهستان درباره رهگیری موشک‌های روسیه
روسیه به لهستان درباره هرگونه اقدام برای رهگیری موش‌های ارتش این کشور بر فراز اوکراین هشدار داد.

خبرگزاری میزان - اولگ تیاپکین، رئیس بخش اروپا در وزارت خارجه روسیه، به لهستان درباره واکنش «مناسب و واضح» در صورت تلاش برای رهگیری موشک‌های روسیه در حریم هوایی اوکراین هشدار داد.

این مقام ارشد روسیه گفت: اگر ورشو به دلیل ماجراجویی، اقدام به رهگیری موشک‌هایی کند که نیرو‌های مسلح ما به‎طور مشروع برای خنثی کردن تهدیدهای نظامی اوکراین استفاده می‌کنند، پاسخ روسیه مناسب و روشن خواهد بود.

حضور نیرو‌های فرانسوی و لهستانی در کورسک

ساکنان روستا‌های کورسک از حضور نیرو‌های فرانسوی و لهستانی در میان نیرو‌های کی‌یف خبر می‌دهند.

روایت ساکنان استان کورسک در مورد مشارکت نیرو‌های خارجی در حمله نیرو‌های اوکراینی به روستا‌ها و شهر‌های این استان و شناسایی ملیت برخی از این افراد از جمله فرانسوی و لهستانی ادامه دارد.

ارتش روسیه پیشروی اوکراین را در کورسک خنثی کرد

پدافند هوایی روسیه شب گذشته ۴ فروند پهپاد اوکراینی را بر فراز استان‌های کورسک و بلگورود در غرب این کشور ساقط کرد.

ارتش روسیه همچنین تلاش نیرو‌های اوکراینی برای پیشروی به سمت جنوب شرقی شهر سوجا در استان کورسک را خنثی کرد و نیرو‌های اوکراینی را از روستا‌های مجاور بیرون راند.

تقویت نیروی هوایی بلاروس در مرز با اوکراین

آندره لوکیانوویچ، فرمانده نیرو‌های دفاع هوایی بلاروس اعلام کرد که مینسک تمرکز نیرو‌های هوایی و موشکی ضدهوایی در بخش جنوبی این کشور در نزدیکی مرز خود را با اوکراین تقویت کرده است.

این مقام نظامی بلاروس یادآور شد: این گروه تقویت شده است؛ نیرو‌های هوانوردی، نیرو‌های موشکی ضدهوایی و همچنین نیرو‌های رادیویی-فنی.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که بلاروس هر هفته ۳۰ تا ۴۰ سورتی پرواز از سوی هواپیما‌های شناسایی ناتو در نزدیکی مرز‌های خود ثبت می‌کند.

زلنسکی به دنبال ایجاد منطقه حائل در کورسک

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، برای اولین بار هدف از حمله اوکراین در ۶ آگوست (۱۶ مرداد) به منطقه کورسک روسیه را اعلام کرد و گفت که این عملیات برای ایجاد یک منطقه حائل ضروری است.

زلنسکی گفت هدف از تهاجم نظامی به منطقه کورسک روسیه ایجاد یک منطقه حائل برای جلوگیری از حملات بیشتر مسکو در سراسر مرز است.

پیش از این، او مدعی شده بود که هدف از این عملیات محافظت از جوامع در منطقه مرزی سومی در برابر گلوله‎باران مداوم است.

زلنسکی: ۹۲ شهرک در کورسک روسیه تحت کنترل کی‌یف قرار دارند

زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از کنترل این کشور بر بیش از هزار و ۲۵۰ کیلومتر مربع و ۹۲ شهرک در استان کورسک روسیه خبر می‌دهد.

رویترز به نقل از رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد: نیرو‌های ما بیش از ۱۲۵۰ کیلومتر در منطقه کورسک را تحت کنترل دارند و مفهوم خطوط قرمز روسیه شکسته شده است.

 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *