شایع‌ترین علت مراجعه زائران اربعین حسینی به درمانگاه‌های هلال احمر در عراق

11:24 - 29 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۰۰۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
شایع‌ترین علت مراجعه زائران اربعین حسینی به درمانگاه‌های هلال احمر در عراق
پزشک داوطلب هلال احمر مستقر در عراق به بیان توضیحاتی درباره شایع‌ترین علت مراجعات زائران اربعین حسینی به درمانگاه‌های هلال احمر در عراق پرداخت.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ منصوره مکارم، پزشک داوطلب استان خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که بیمارانی که در پیاده روی اربعین به مراکز درمانی هلال احمر مراجعه می‌کنند معمولا دچار چه مشکلاتی هستند؟ گفت: به خاطر نوع سفر اربعین، که سفری با پیاده‌روی‌های طولانی است و به دلیل اقلیم سرزمین عراق که جغرافیای گرم و خشکی دارد معمولا دو دسته بیمار به ما مراجعه می‌کنند؛ دسته اول بیماران اسکلتی و عضلانی که معمولا به خاطر خستگی راه و پیاده روی طولانی دچار مشکل می‌شوند و دوم افرادی که دچار گرمازدگی می‌شوند. در موارد بعدی افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و در سفر مراقبت‌های لازم را انجام نداده اند مانند بیماران دیابتی و بیماران قلبی.

مکارم در ادامه در توصیه به بیماران دیابتی قبل، حین و بعد از بازگشت از سفر اربعین نیز اضافه کرد: افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند حتما قبل از سفر به پزشک معالج خود مراجعه کنند و داروی مورد نیاز خود را به همراه داشته باشند و اگر دارای منع پزشکی برای شرکت در پیاده روی هستند منع پزشک را جدی بگیرند.

این پزشک داوطلب هلال احمر ادامه داد: افرادی هم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه پزشک خود را برای شرکت در پیاده روی اربعین دارند حتما با همراه داشتن داروی خود، ترجیحا در ساعات خنک‌تر اقدام به پیاده روی کنند و از موکب‌های خنک‌تر برای استراحت استفاده کنند. از بهداشتی بودن مواد غذایی مصرفی خو به خصوص آب شرب اطمینان حاصل کنند تا دچار بیماری‌های واگیردار نشوند.

وی با تاکید بر اینکه توانمندان به ناتوان‌ها و افراد کم توان در این مسیر کمک کنند گفت: در طول مسیر درمانگاه‌های هلال احمر آماده خدمت رسانی به مردم هستند. حتی طبیب دوار هلال احمر که پزشکانی با کوله پشتی در مسیر راه می‌روند و اگر کسی دچار مشکل شد میتواند از این پزشکان کمک بگیرند.

این پزشک داوطلب هلال احمر ادامه داد: زائران قبل از حرکت درمانگاه‌های هلال احمر را شناسایی کنند و اگر در طول مسیر قصد دارند به بیمارستان‌های عراق مراجعه کنند قبل از مراجعه به بیمارستان به درمانگاه‌های هلال احمر مراجعه کنند و از طریق همکاران ما به بیمارستان‌های عراق اعزام شوند تا از بروز مشکلات جلوگیری کنند.

مکارم در پاسخ به این سوال که برای افرادی که برای مشکلات عضلانی به شما مراجعه می‌کنند چه توصیه‌ای دارید؟ توضیح داد: قبل از شرکت در پیاده روی اربعین، تمرین پیاده روی کنید و ویتامین d، کلسیم و فسفر بدن خود را چک کنند و از مواد غذایی مغذی مانند مغزیجات استفاده کنند و از مایعات بیشتری استفاده کنند که در طول مسیر دچار گرمازدگی نشوند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اربعین 1403

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *