توصیه‌هایی برای بیماران قلبی در پیاده‌روی اربعین

11:21 - 29 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۰۰۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
توصیه‌هایی برای بیماران قلبی در پیاده‌روی اربعین
پزشک داوطلب هلال احمر مستقر در عراق به بیان توصیه‌هایی برای بیماران مبتلا به مشکلات قلبی در پیاده‌روی اربعین حسینی پرداخت.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ حسنا حسینی مقدم، پزشک داوطلب استان خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که عمده بیمارانی که به شما مراجعه می‌کنند دارای چه مشکلاتی هستند؟ گفت: انواع و اقسام بیماران دارای مشکلات قلبی به ما مراجعه می‌کنند، حتی مواردی که ما تنها در رفرنس‌ها مطالعه کردیم نیز در اینجا به وضوح دیده می‌شود.

حسینی در ادامه در توصیه به بیماران قلبی قبل از شروع سفر اربعین گفت: کسانی که دارای بیماری‌های قلبی هستند، حتما قبل از سفر به پزشک متخصص مراجعه کنند و نظر پزشک خود را در خصوص مجوز شرکت در پیاده روی جویا شوند، چون بسیاری از این مشکلات قلبی قابل پیش بینی هستند و بهتر است بعضی از بیماران خاص از شرکت در این پیاده روی خودداری کنند.

وی در ادامه گفت: بیماران دارای مشکلات حاد قلبی از سفر خودداری کنند و حتما برای مراجعه دستور پزشک را به همراه داشته باشند و دارو‌های مورد نیاز خود را به اندازه کافی به همراه داشته باشند.

این پزشک داوطلب هلال احمر ادامه داد: ممکن است بیماران تصور کنند در صورتی که داروی خود را فراموش کرده باشند این امکان وجود دارد که بتوانند در طول مسیر داروی خود را دریافت کنند، اما ریسک بالایی دارد، چون ممکن است دارو مورد استفاده بیمار در دسترس نباشد و بیماران باید به همراه خود داروی مورد نیاز را به اندازه کافی داشته باشند. در ضمن داروی این بیماران نباید قطع شود و توصیه می‌شود حتما سر وقت مصرف شود.

وی با تاکید به عدم پیاده روی بیماران قلبی در ساعات گرم و موکول کردن آن به ساعات خنک گفت: بیماران قلبی که دچار درد قفسه سینه می‌شوند در هنگام پیاده روی نباید به خودشان فشار بیاورند، چون این درد یک هشدار است که باید در اولین فرصت به درمانگاه نزدیک خود مراجعه کنند تا علت این درد بررسی شود بنابراین درد خود را جدی بگیرند و مصرف مایعات را در اولویت قرار دهند.

این پزشک داوطلب هلال احمر در توصیه به زائران دارای بیماری قلبی پس از بازگشت از پیاده روی به کشور گفت: حتما زائرانقبل از سفر یک چکاب کامل انجام دهند، چون شرایط آب و هوایی ممکن است روی روند درمان بیماری تاثیر بگذارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اربعین 1403

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *