تداوم بازرسی‌های بدنی در پلیس انگلیس؛ کودکان سیاه‌پوست با نرخ نامتناسبی هدف قرار می‌گیرند

9:05 - 29 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۹۵۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تداوم بازرسی‌های بدنی در پلیس انگلیس؛ کودکان سیاه‌پوست با نرخ نامتناسبی هدف قرار می‌گیرند
بازرسی بدنی توهین‌آمیز و ناقض حقوق افراد در پلیس انگلیس با تمرکز بر سویه‌های نژادی این نهاد ادامه دارد و کودکان سیاه‌پوست را با نرخ نامتناسبی هدف قرار می دهد.

خبرگزاری میزان – تبعیض نژادی، به‌عنوان یک بحران حل نشده و تا حدی انکارشده در پلیس انگلیس همچنان ادامه دارد؛ این در حالی است که انتقادها به این روند به شدت افزایش یافته است.

این بحران در اشکال مختلفی خود را نشان می‌دهد؛ یکی از این موارد تبعیض علیه کودکان سیاه‌پوست است؛ براساس جدیدترین آمار‌ها کودکان سیاه‌پوست در انگلیس چهار برابر بیشتر از همتایان سفیدپوست خود در معرض بازرسی بدنی قرار دارند.

در تعریف بازرسی بدنی (استریپ سرچ) باید گفت که این نوعی بازرسی است که طی آن پلیس در جست‌وجوی سلاح یا دیگر کالا‌های قاچاق احتمالی نزد افراد مشکوک پس از انجام بازرسی‌های ساده، افراد را برای بازرسی بیشتر وادار به درآوردن بخش‌هایی یا همه لباس‌هایشان می‌کند.

 

تداوم بازرسی‌های بدنی در پلیس انگلیس؛ کودکان سیاه‌پوست با نرخ نامتناسبی هدف قرار می‌گیرند

بازرسی بدنی کودکان از سوی پلیس

بازرسی بدنی کودکان از سوی پلیس انگلیس در حالی به‌عنوان بخشی از بازرسی‌ها ادامه دارد که اقدام‌های انجام شده در این چارچوب شکست خورده و رویه‌های حفاظتی طراحی شده برای محافظت از کودکان مرتبا نادیده گرفته شده‌اند.

پلیس انگلیس در سال‌های اخیر میزان بازرسی بدنی کودکان را افزایش داده است؛ این در حالی است که بازرسی‌های بدنی باید فقط در مواردی انجام شود که خطر آسیب آشکار و فوری به خود یا دیگران وجود داشته باشد.

به گزارش گاردین، در جدیدترین گزارش منتشر شده در این باره، در پنج سال منتهی به ژوئن ۲۰۲۳ (خرداد ۱۴۰۲)، هر ۱۴ ساعت یک کودک زیر ۸ سال از سوی پلیس مورد بازرسی بدنی قرار گرفت؛ بین ژانویه ۲۰۱۸ (دی ۱۳۹۶) تا ژوئن ۲۰۲۳ بیش از ۳ هزار مورد از این نوع بازرسی‌ها روی کودکان انجام شد.

پلیس انگلیس در واکنش به این گزارش، اعلام کرد که تعدادی از بازرسی‌های بدنی کودکان غیرضروری، ناامن و گزارش نشده هستند.

رسوایی بازرسی بدنی پلیس روی دختر ۱۵ ساله سیاه‌پوست در مدرسه‌ای در شرق لندن در سال ۲۰۲۰، به اعتراض‌های سراسری در سال ۲۰۲۲ منجر شد؛ پلیس ادعا کرد که این بازرسی بدنی را برای یافتن مواد مخدر انجام داده است؛ با وجود این، هیچ ماده مخدری نزد این دختر پیدا نشد.

کارشناسان تاکید دارند که آمار جدید درباره بازرسی‌های بدنی کودکان نشان می‌دهد که این موضوع محدود و منحصر به لندن، پایتخت انگلیس نیست و موضوعی آسیب‌زا در سراسر انگلیس است.

در عین حال، موضوع نگران‌کننده افزایش نرخ بازرسی بدنی کودکان سیاه‌پوست از سوی پلیس انگلیس است.

پرونده child Q چیست؟

پلیس در سال ۲۰۲۲، یک دختر دانش‌آموز سیاه‌پوست را به گمان داشتن مواد مخدر در مدرسه تحت بازرسی بدنی قرار داد؛ این بازرسی که بدون حضور والدین یا بزرگسال مناسب انجام شد، بدون یافتن مواد مخدر پایان یافت.

حادثه یادشده سبب بروز خشم عمومی و سراسری در انگلیس شد و کمیسر کودکان از این حادثه به‌عنوان رویدادی تکان‌دهنده یاد کرد که دیگر نباید تکرار شود.

سه افسر پلیس متروپولیتن در این پرونده با اتهام‌های سوءرفتار اشکار مواجه هستند و هنوز تاریخ استماع این پرونده مشخص نشده است.

از این پرونده با عنوان پرونده child Q یاد می‌شود.

 

تداوم بازرسی‌های بدنی در پلیس انگلیس؛ کودکان سیاه‌پوست با نرخ نامتناسبی هدف قرار می‌گیرند

تبعیض علیه کودکان سیاه‌پوست در موضوع بازرسی‌های بدنی

براساس جدیدترین آمار منتشر شده درباره بازرسی‌های بدنی از سوی پلیس انگلیس، کودکان سیاه‌پوست چهار برابر بیشتر از همتایان سفیدپوست خود در معرض بازرسی بدنی قرار دارند.

راشل دی سوزا، کمیسر کودکان اعلام کرد که با بررسی آمارها دریافته که در سال منتهی به ژوئن ۲۰۲۳ کودکان زیر ۱۵ سال با نرخ بالاتری هدف بازرسی بدنی پلیس انگلیس قرار می‌گیرند و تفاوت‌های زیادی در موضوع بازرسی بدنی کودکان از سوی پلیس انگلیس وجود دارد.

وی اعلام کرد که کمتر از نیمی از این بازرسی‌ها در حضور بزرگسالان کودکان انجام شده است؛ ضمن اینکه در نیمی از این بازرسی‌ها چیزی پیدا نمی‌شود.

دی سوزا همچنین بر ضرورت اقدام‌های فوری جهت مقابله با نابرابری‌های نژادی گسترده و اطمینان از اینکه کودکان در جریان بازرسی بدنی آسیب نبینند، تاکید کرد.

جدیدترین بررسی‌ها نشان می‌دهند که:

-از بین کودکانی که بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ مورد بازرسی بدنی قرار گرفتند، ۲۷ درصد سیاه‌پوست بودند، در حالی که کودکان سیاه‌پوست ۶ درصد از جمعیت کودکان انگلیس را تشکیل می‌دهند.

-بین جولای ۲۰۲۲ (تیر ۱۴۰۱) و ژوئن ۲۰۲۳، حضور والدین، مراقب یا مددکار اجتماعی در ۴۵ درصد بازرسی‌های بدنی تایید نشد.

-بیشتر بازرسی‌های بدنی معادل ۸۸ درصد این بازرسی‌ها به گمان وجود مواد مخدر و ۶ درصد به گمان وجود سلاح سرد انجام شدند.

-بین جولای ۲۰۲۲ تا ژوئن ۲۰۲۳، نسبت بازرسی‌های بدنی انجام شده برای کودکان ۱۵ ساله یا کمتر از ۲۳ درصد به ۲۸ درصد در مقایسه با چهار سال قبل افزایش یافته است.

تداوم بازرسی‌های بدنی در پلیس انگلیس؛ کودکان سیاه‌پوست با نرخ نامتناسبی هدف قرار می‌گیرند

تبیعض علیه کودکان براساس الگوی تبعیض علیه سیاه‌پوستان

یافته‌های یادشده درباره تبعیض پلیس انگلیس در بازرسی بدنی کودکان سیاه‌پوست، با الگوی بازرسی بدنی سیاه‌پوستان با نرخ نامتناسب از سوی پلیس این کشور هماهنگی دارد.

براساس آمار اعلام شده در سال ۲۰۲۲، سیاه‌پوستان انگلیسی هفت برابر بیشتر از سفیدپوستان از سوی پلیس متوقف شده و بازرسی می‌شوند؛ ضمن اینکه پنج برابر بیشتر در معرض استفاده پلیس از زور هستند.

این آمار در حالی اعلام شد که طبق آخرین برآورد‌ها فقط ۳.۵ درصد از جمعیت انگلیس سیاه‌پوست هستند.

پلیس انگلیس همچنان به بازرسی‌های بدنی ادامه می‌دهد

پلیس انگلیس مدعی است که با رونق گرفتن تجارت مواد مخدر و گسترش فعالیت باند‌های جنایت‌کار استفاده از کودکان برای حمل‌وتوزیع این مواد افزایش یافته است.

براساس ادعای پلیس انگلیس، کودکان عمدتا به‌عنوان رابط‌های انتقال مواد بین شهر‌های بزرگ و کوچک مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند.

این در حالی است که کارشناسان این ادعاها را بهانه‌ای برای نقض حقوق کودکان می‌دانند.

گزارش کمیسر کودکان از بازرسی‌های بدنی کودکان از سوی پلیس، دومین گزارش درباره استفاده نامناسب پلیس از زور برای انجام بازرسی افراد در ۲ ماه گذشته است.

این گزارش‌ها نگرانی‌های جدی را درباره بازرسی‌های بدنی افراد از سوی پلیس تحت سوءاستفاده از زور بیش از حد برای حداقل جرم شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *