نژادپرستی نهادی پلیس انگلیس؛ آمار بالای بازرسی بدنی سیاه‌پوستان

8:59 - 21 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۲۷۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نژادپرستی نهادی پلیس انگلیس؛ آمار بالای بازرسی بدنی سیاه‌پوستان
گزارش‌های متعدد نشان می‌دهد که اقلیت‌های قومی و نژادی در انگلیس همواره هدف نژادپرستی و تبعیض در بخش‌های مختل، به‌ویژه پلیس این کشور بوده‌اند.

خبرگزاری میزان - موضوع نژادپرستی نظام‌مند در انگلیس، زندگی را برای اقلیت‌های قومی و نژادی با دشواری‌های بزرگی مواجه کرده است.

گروه کارشناسان مستقل حقوق بشر سازمان ملل پیش‌تر اعلام کرده بودند که نژادپرستی در انگلیس ساختاری، نهادی و سیستمی است و هشدار دادند که آفریقایی‌تبار‌ها در این کشور همچنان با تبعیض و تضییع حقوق اساسی خود مواجه هستند.

آن‌ها تاکید کردند: ما نگرانی‌های جدی در مورد مصونیت از مجازات و رسیدگی نکردن به تفاوت‌های نژادی در سیستم عدالت کیفری، مرگ‌ومیر در بازداشت پلیس و ماهیت غیرانسانی استراتژی پلیس انگلیس داریم.

از دیدگاه افراد آفریقایی‌تبار، نژادپرستی در انگلیس ساختاری، نهادی و سیستمی است و تجربه زیسته آفریقایی‌تبار‌ها در برخورد با نهاد‌های دولتی و عمومی، بخش خصوصی و جامعه این است که این‌ها سلسله مراتب نژادی و اقدام‌های نژادپرستانه مداوم و گسترده را تداوم می‌بخشند.

حال، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که کودکان سیاه‌پوست در انگلیس بیش از ۶ برابر بیشتر از کودکان سفیدپوست در معرض بازرسی بدنی از سوی پلیس این کشور قرار می‌گیرند.

از میان نیرو‌هایی در انگلیس و ولز، که داده‌هایی را برای این مطالعه ارائه کردند، ۱۰ نفر تفاوتی را برجسته کردند که براساس آن سیاه‌پوستان ۱۰ برابر بیشتر احتمال دارد مورد بازرسی بدنی قرار بگیرند.

داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که پلیس منطقه ساسکس ۱۸ برابر بیشتر احتمال دارد که یک سیاه‌پوست را تحت بازرسی بدنی قرار دهد.

مطالعه‌ای که از سوی موسسه رانی‌مد تراست انجام شد، داده‌های رسمی وزارت کشور انگلیس در مورد بازرسی بدنی را تجزیه و تحلیل کرده است. 

براساس این داده‌ها، بزرگسالان سیاه‌پوست ۴.۷ برابر بیشتر از بزرگسالان سفیدپوست احتمال دارد که مورد بازرسی بدنی از سوی پلیس قرار بگیرند. همچنین کودکان سیاه‌پوست ۶.۵ برابر بیشتر از همتایان سفیدپوست خود در معرض این بازرسی‌ها قرار دارند.

این داده‌ها سال تا مارس ۲۰۲۳ (فروردین/اردیبهشت ۱۴۰۱) را پوشش می‌دهد. موسسه رانی‌مد تراست می‌گوید که داده‌ها نمونه دیگری از نژادپرستی نهادی را در انگلیس نشان می‌دهد که بیشتر مردم این کشور و به‌ویژه پلیس وجود آن را انکار می‌کنند.

بازرسی بدنی پس از رسوایی Child Q در سال ۲۰۲۰، زمانی که یک دختر ۱۵ ساله سیاه‌پوست در مدرسه‌ای در شرق لندن مورد بازرسی بدنی قرار گرفت، جنجال برانگیخت. در آن بازرسی هیچ مورد مشکوکی کشف نشده بود.

براساس این مطالعه، نیرویی که در مرکز رسوایی Child Q قرار دارد، پلیس انگلیس است. پلیس حدود یک سوم بازرسی‌های بدنی را در سال منتهی به مارس ۲۰۲۳ انجام داد.

نزدیک به نیمی از بازرسی‌های بدنی انجام شده بر روی کودکان در لندن مربوط به کودکان سیاه‌پوست بود؛ این در حالی است که سیاه‌پوستان تنها ۱۶.۹ درصد از جمعیت کودکان لندن را تشکیل می‌دهند.

شبنا بیگم، مدیر اجرایی موسسه رانی‌مد تراست، گفت: بازرسی بدنی ذاتا خشن، تحقیرآمیز و به‌ویژه برای کودکان مضر است. 

بیگم در ادامه، گفت: بازرسی بدنی یک روش تهاجمی است و زمانی که با این سطح از عدم تناسب نژادی از سوی نیرو‌های پلیس آکنده از نژادپرستی نهادی به‌کار گرفته شود، آسیب بسیار شدیدتر می‌شود.

دولت انگلیس ادعا می‌کند که در حال رایزنی درباره تغییرات است و سال گذشته کمیسر کودکان پس از مطالعه خودش که ارقام تا مارس ۲۰۲۲ را پوشش می‌داد، خواستار یک سری اصلاح‌ها شد. او پلیس را به سوءاستفاده گسترده از قدرت خود متهم کرد.

گزارشی که در سال گذشته منتشر شده بود، نشان می‌داد که پلیس انگلیس از نظر نهادی نژادپرست و تبعیض‌گر است. پلیس انگلیس این موضوع را رد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *