نگرانی مقام‌های انگلیس از ازدحام در زندان‌ها؛ محدودیت برای بازداشت مظنونان خطرناک

9:23 - 22 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۴۵۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نگرانی مقام‌های انگلیس از ازدحام در زندان‌ها؛ محدودیت برای بازداشت مظنونان خطرناک
سیستم زندان‌های انگلیس که در سال‌های اخیر با بحران‌هایی مانند ازدحام جمعیت مواجه شده، در ماه‌های اخیر تحت فشار قرار گرفته و مقام‌های انگلیسی را ناچار به اخذ تصمیم‌های جدیدی کرده است.

خبرگزاری میزان - موضوع ازدحام بیش از حد در زندان‌های انگلیس هشدار‌هایی را طی ماه‌های گذشته درباره پیامد‌های آن در پی داشته است.

حال، مارک رولی، کمیسر پلیس انگلیس هشدار داده است که اگر کمبود ظرفیت زندان‌ها در هفته‌های آینده تشدید شود، این بحران می‌تواند پلیس را از بازداشت کردن مظنونان خطرناک باز دارد.

کمیسر پلیس گفت که افسران این اداره به تلاش برای بازداشت و زندانی کردن افراد مظنون در صورت لزوم برای محافظت از مردم ادامه خواهند داد.

اما او گفت که نگران است که وخامت احتمالی در بحران ازدحام بیش از حد در زندان‌ها به وضعیتی منجر شود که در آن در صورت از کار افتادن کامل سیستم، دیگر امکان ادامه وارد کردن مظنونان به سیستم زندان وجود ندارد.

مارک گفت: چند هفته قبل در سطح ملی، ما در زندان با مشکل ظرفیت مواجه بودیم که باعث ایجاد اختلال شد، اما به طور کلی قابل کنترل بود. من نگران تاثیر این بحران در صورت ادامه وضعیت کنونی طی هفته‌های آینده هستم.

هشدار کمیسر پلیس انگلیس به‌دنبال نامه‌ای است که حاکی از نگرانی دولت در مورد کمبود ظرفیت زندان‌ها بود. شورای روسای پلیس ملی در این نامه از نیرو‌ها خواسته بودند تا توقف بازداشت‌های غیر اولویتی را برای جلوگیری از اعمال فشار بیشتر بر زندان‌ها در نظر بگیرند.

از آن زمان، زندانیان به‌عنوان بخشی از تلاش‌های گسترده برای جلوگیری از خالی شدن ظرفیت زندان‌ها در حال آزادی زودهنگام بوده و این وضعیت همچنان ادامه دارد.

طرح آزادی زودهنگام دولت انگلیس برای کاهش فشار بر زندان‌های شلوغ طراحی شده بود. این در ابتدا شامل کاهش ۱۸ روزه مجازات زندانیان بود. این میزان کاهش مجازات در ماه مارس (اسفند/فروردین) بین ۳۵ تا ۶۰ روز و از ۲۳ می (۳ خرداد) به ۷۰ روز افزایش خواهد یافت. 

وزیر دادگستری در سایه انگلیس گفت که دولت تلاش کرده تا طرح آزادی زودهنگام زندانیان را پنهان کند و اکنون وضعیت در حال فروپاشی است. 

انگلیس در میان کشور‌های اروپایی سومین جمعیت زندانی را دارد؛ جمعیت زندان‌های این کشور از سال ۲۰۲۰ تاکنون به شکل قابل‌توجهی افزایش یافته است.

پیش‌بینی می‌شود که شمار زندانیان در انگلیس تا مارس ۲۰۲۷ از رقم ۱۰۰ هزار نفر نیز بگذرد.

برنامه‌های دولت انگلیس برای ایجاد ۲۰ هزار سلول زندان اضافی تا اواسط دهه ۲۰۲۰ به دلیل اختلاف‌های داخلی به تعویق افتاده و همین امر ازدحام جمعیت در زندان‌های این کشور را رقم زده که پیامد‌هایی نیز در پی داشته است.

انگلیس همچنین به‌تازگی اعلام کرده که قصد اجاره سلول‌های زندانی در دیگر کشور‌ها را دارد تا از ازدحام جمعیت در زندان‌‎های خود بکاهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *