تحولات اوکراین|

هشدار مسکو درباره پیامدهای حمله به تاسیسات هسته‌ای کورسک

12:26 - 28 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۷۹۸
هشدار مسکو درباره پیامدهای حمله به تاسیسات هسته‌ای کورسک
سخنگوی وزارت خارجه روسیه هشدار داد که در صورت حمله اوکراین به تاسیسات هسته‌ای کورسک، اروپا با فاجعه مواجه خواهد شد.

خبرگزاری میزان – ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تایید کرد که اوکراین آماده شدن برای حمله به نیروگاه هسته‌ای کورسک را آغاز کرده است.

وی هشدار داد که در صورت انجام این حمله، اروپا با فاجعه مواجه خواهد شد.

زاخارووا یادآور شد: طبق اطلاعات دریافتی، رژیم کی‌یف آماده شدن برای حمله به نیروگاه هسته‌ای کورسک را آغاز کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه بیان کرد: تمامی جامعه بین‌المللی باید خطری را که رژیم نئونازی در کی‌یف برای قاره اروپا ایجاد می‌کند، درک کند.

این مقام ارشد روسیه تاکید کرد: تلاش‌ها برای ارعاب کل مناطق و جامعه بین‌المللی به‌عنوان یک کل باید با قاطعیت و تلاش مشترک متوقف شود.

هشدار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره وضعیت نیروگاه زاپروژیا

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هشدار داد که وضعیت ایمنی هسته‌ای در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا پس از یک حمله پهپادی دیگر اوکراین به نزدیکی این نیروگاه در حال بدتر شدن است.

بیانیه منتشر شده در وب‌سایت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید: به دلیل حمله پهپادی به جاده اطراف ایستگاه، وضعیت بدتر می‌شود؛ این پهپاد با منطقه‌ای در نزدیکی حوضچه خنک‌کننده اصلی و ۱۰۰ متر دورتر از خط فشار قوی با قدرت ۷۵۰ کیلو ولت برخورد کرد.

هشدار فرمانده ارشد روسیه به نیرو‌های اوکراینی

آپته آلودینوف، فرمانده نیرو‌های ویژه روسیه هشدار داد: نظامیان اوکراینی که وارد منطقه کورسک می‌شوند تنها در یک مورد می‌توانند زنده بمانند و آن تسلیم شدن است؛ نظامیان اوکراینی که در استان کورسک تسلیم شوند، زنده خواهند ماند.

هشدار روس‌اتم درباره حمله اوکراین به ایستگاه‌های کورسک و زاپروژیا

الکسی لیخاچف، مدیر کل شرکت روس‌اتم گفت که شاخص‌های هشداردهنده تلاش رژیم کی‌یف برای هدف قرار دادن نیروگاه‌های هسته‌ای کورسک و زاپروژیا ۲ برابر شده است.

لیخاچف در تماس تلفنی با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌‎المللی انرژی اتمی، تایید کرد که هشدار‌ها در مورد این اقدام تروریستی طی ۲۴ ساعت گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

اوکراین: انبار‌هایی برای ارائه کمک‌های بشردوستانه در کورسک ایجاد کردیم

ایهور کلیمنکو، وزیر کشور اوکراین، گفت که این کشور در منطقه سومی شمالی انبار‌هایی برای نگهداری و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان روسیه در بخش تحت کنترل کی‌یف در منطقه کورسک ایجاد کرده است.

بمباران پل دوم در کورسک

فرمانده نیروی هوایی اوکراین مدعی شد که پل دوم در منطقه کورسک از سوی نیرو‌های این کشور هدف قرار گرفته است.

ارتش اوکراین: ۸ پهپاد و ۵ موشک روسیه را منهدم کردیم

مقام‌های نظامی اوکراین می‌گویند که پدافند هوایی ارتش این کشور ۸ فروند پهپاد و ۵ فروند موشک شلیک شده از سوی ارتش روسیه را رهگیری و منهدم کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *