رئیس کل دادگستری اصفهان: حوزه‌های قضایی نطنز و بادرود در تعیین تکلیف پرونده‌های مسن عملکرد مطلوبی دارند

10:38 - 28 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۷۵۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری اصفهان: حوزه‌های قضایی نطنز و بادرود در تعیین تکلیف پرونده‌های مسن عملکرد مطلوبی دارند
رئیس کل دادگستری اصفهان با تأکید بر عزم دستگاه قضایی استان در تعیین تکلیف پرونده‌های مسن، گفت: خوشبختانه در حوزه‌های قضایی نطنز و بادرود پرونده‌های مسن مربوط به قبل از سال ۱۳۹۶ و پرونده‌های با عمر بیش از ۵ سال وجود ندارد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین اسداله جعفری به همراه تنی چند از معاونانش، از دو حوزه قضایی بادرود و نطنز به صورت سرزده بازدید به‌عمل آورد.

رئیس کل دادگستری اصفهان در ادامه دور سوم بازدید‌های سرزده از حوزه‌های قضایی استان، به اتفاق تنی چند از معاونان خود از حوزه قضایی بخش بادرود و حوزه قضایی نطنز بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه ارائه خدمات به مراجعین قرار گرفت.

وی در حاشیه این سفر با اشاره به اهداف بازدید‌های سرزده از حوزه‌های قضایی، گفت: در بازدید‌های سرزده که از حوزه‌های قضایی انجام می‌شود روند ارائه خدمت به مراجعین با حضور معاونان و مسئولان استانی مربوطه در هر بخش از دادگستری آن حوزه به طور دقیق بررسی و سپس در جهت رفع مشکلات تصمیم‌گیری خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین جعفری در ادامه با تأکید بر عزم دستگاه قضایی استان در تعیین تکلیف پرونده‌های مسن، بیان کرد: خوشبختانه در حوزه‌های قضایی نطنز و بادرود پرونده‌های مسن مربوط به قبل از سال ۱۳۹۶ و پرونده‌های با عمر بیش از ۵ سال وجود ندارد و برنامه ریزی لازم در سطح استان انجام شده تا تمامی پرونده‌های قضایی مانده از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ تا پایان سال جاری تعیین تکلیف شود.

رئیس کل دادگستری اصفهان وضعیت نیروی اداری و قضایی این دو حوزه قضایی را مطلوب ارزیابی و افزود: بخش بادرود با اختصاص ۵ نفر نیروی اداری در سال گذشته و جاری از جمله حوزه‌های قضایی برخوردار در سطح استان بوده و در نطنز نیز شاهد ۶۰ درصد تصدی پست‌های قضایی و اداری هستیم که نشان از وضعیت مطلوب نسبت به میانگین استانی دارد.

وی تصریح کرد: آمار سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف بادرود ۳۷ و در نطنز ۲۷ درصد از مجموع پرونده‌هایی است که قابلیت صلح و سازش دارد، که با توجه میانگین استانی و کشوری صلح سازش با عملکرد مطلوب فاصله دارد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *