تحولات اوکراین|

استفاده اوکراین از موشک‌های آمریکایی در کورسک؛ مسکو درباره بمب‌های کثیف هشدار داد

12:04 - 27 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۵۷۹
استفاده اوکراین از موشک‌های آمریکایی در کورسک؛ مسکو درباره بمب‌های کثیف هشدار داد
روسیه می‌گوید که اوکراین از موشک‌های ساخت آمریکا در منطقه کورسک استفاده و یک پل را تخریب کرده است.

خبرگزاری میزان - وزارت خارجه روسیه بمباران مرکز خرید در شهر دونتسک را «اقدام تروریستی برنامه‎ریزی شده از سوی نئونازی‌های اوکراین» توصیف کرد.

بیانیه وزارت خارجه روسیه می‌گوید: حمله نفرت‌انگیز به این مرکز خرید یک اقدام تروریستی طراحی‌شده و اقدامی ناامیدکننده از سوی نیرو‌های مسلح اوکراین در مقابل پیشروی مستمر نیرو‌های روسیه است.

تصمیم اوکراین برای استفاده از بمب هسته‌ای کثیف

مارات خیرولین، خبرنگار نظامی روسیه، به نقل از منابع آگاه گزارش داد که نیرو‌های مسلح اوکراین در حال آماده شدن برای انفجار یک بمب هسته‌ای کثیف هستند.

منابع از طرف دیگر گزارش می‌دهند که کی‌یف در حال آماده‌سازی یک تحریک هسته‌ای (انفجار یک بمب هسته‌ای کثیف) است.

خیرولین گفت: این حملات قرار است در سایت‌های ذخیره‌سازی سوخت هسته‌ای مصرف شده در نیروگاه‌های هسته‌ای انجام شود.

استفاده از موشک‌های غرب در کورسک

وزارت خارجه روسیه می‌گوید که اوکراین از راکت‌های غربی، احتمالا موشک‌های هیمارس ساخت آمریکا، برای تخریب پل روی رودخانه سیم در منطقه کورسک استفاده کرده و داوطلبانی را که سعی در تخلیه غیرنظامیان داشتند، کشته است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفت: برای اولین بار منطقه کورسک هدف اصابت راکت‌‌های ساخت غرب، احتمالا هیمارس آمریکایی، قرار گرفت.

در نتیجه این حمله، پل روی رودخانه سیم در گلوشکوو به‌طور کامل تخریب شد و داوطلبانی که به جمعیت غیرنظامی تخلیه‌شده کمک می‌کردند، کشته شدند.

خودداری سازمان ملل از اظهار نظر درباره استفاده از بمب کثیف

دفتر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، از اظهار نظر درباره اطلاعات مربوط به تصمیم نیرو‌های اوکراینی که حمله به نیروگاه‌های هسته‌ای کورسک و زاپروژیا را برنامه‎ریزی و روسیه را متهم می‌کنند، خودداری کرد.

خبرگزاری ریانووستی گزارش داد که دفتر آنتونیو گوترش سؤالاتی را که قرار بود در این زمینه به آن‌ها پاسخ داده شود، به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارجاع داد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز تاکنون در این باره اظهار نظر نکرده است.

اوکراین: کمک‌های بشردوستانه به کورسک ارسال می‌کنیم

وزیر کشور اوکراین می‌گوید انبار‌هایی در منطقه شمالی برای نگهداری و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان روسیه در بخش تحت کنترل کی‌یف در منطقه غربی کورسک ایجاد شده است.

وی در جریان سفر به منطقه سومی، که با منطقه کورسک روسیه هم‌مرز است، گفت که حدود ۱۵۰ بسته غذایی برای غیرنظامیان این منطقه ارسال شده است.

پیشروی نیرو‌های اوکراینی در کورسک

الکساندر سیرسکی، فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین، طی گزارشی به ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور این کشور، گفت که نیرو‌های اوکراینی در برخی از مناطق استان کورسک روسیه پیشروی کرده‌اند.

سیرسکی یادآور شد: به‌طور کلی اوضاع تحت کنترل است، همه فعالیت‌ها طبق برنامه در حال انجام است، سیستم لجستیک به‌خوبی کار می‌کند.

اوکراین مدعی است که کنترل ۸۲ شهرک را در استان کورسک روسیه در دست گرفته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *