رئیس کل دادگستری هرمزگان در بازدید از زندان مرکزی بندرعباس با ۶۴ نفر از زندانیان ملاقات کرد

9:10 - 27 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۵۲۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری هرمزگان در بازدید از زندان مرکزی بندرعباس با ۶۴ نفر از زندانیان ملاقات کرد
رئیس کل دادگستری هرمزگان در ادامه برنامه‌های بازدید قضات از زندان‌ها با اولویت بازنگری در پرونده زندانیان قدیمی، به بررسی و بازنگری پرونده ۶۴ نفر از مددجویان زندان بندرعباس پرداخت کرد.

خبرگزاری میزان- در ادامه اجرای برنامه مدون دستگاه قضایی استان هرمزگان برای بازدید قضات از زندان‌ها با اولویت بازنگری در پرونده زندانیان قدیمی، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان در بازدید از زندان مرکزی بندرعباس، ضمن گفتگو و دیدار چهره به چهره با مددجویان و بررسی شرایط و محل نگهداری شان، دستورات لازم را برای رسیدگی به مشکلات و مطالبات آن‌ها صادر کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین هدف از این بازدید را بررسی دقیق و خارج از نوبت پرونده‌ها و شنیدن اظهارات هر یک از مددجویان به ویژه افرادی که مدت طولانی زندانی هستند عنوان کرد و افزود: بر این اساس، با پیگیری ویژه و موردی پرونده مددجویان به ویژه افرادی که بیش از ۱۰ سال است که در زندان به سر می‌برند، از طریق اخذ رضایت شکات، استفاده از ارفاقات قانونی و میانجی‌گری مسئولان قضایی، زمینه آزادی این زندانیان قدیمی فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: در جریان بازدید مسئولان قضایی از زندان، علاوه بر این، موضوعاتی، چون وضعیت رعایت حقوق مددجویان از منظر شرایط محل نگهداری، مسائل بهداشتی و اطمینان از صحت و سلامتی آن‌ها نیز به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

قهرمانی همچنین با اشاره به تأکیدات رئیس قوه قضاییه در خصوص ضرورت رعایت حقوق زندانیان و افراد بازداشت شده، لزوم توجه به کرامت انسانی مددجویان از جانب مسئولین مربوطه را بسیار مهم برشمرد.

 رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان بر لزوم استمرار بازدید مسئولان قضایی از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها نیز تأکید کرد و این موضوع را در جهت شناسایی سریع نواقص و کاستی‌ها و حل و فصل فوری مشکلات بسیار حائز اهمیت عنوان کرد.

گفتنی است؛ در جریان این بازدید که رئیس دادگاه کیفری یک استان هرمزگان، دادستان بندرعباس و تعدادی از قضات دادسرا نیز حضور داشتند، در ملاقات چهره به چهره با ۶۴ نفر از زندانیان ضمن استماع درخواست‌های این مددجویان، دستورات لازم برای رسیدگی به مطالبات و مشکلات آن‌ها صادر شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *