رئیس کل دادگستری مازندران: احساس ناامنی در سرمایه‌گذاران باید رفع شود

9:34 - 25 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۳۲۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری مازندران: احساس ناامنی در سرمایه‌گذاران باید رفع شود
رئیس کل دادگستری مازندران گفت: با افتخار در کنار تولیدکنندگان هستیم و حمایت‌های قانونی لازم را در راستای سرمایه‌گذاری و رفع موانع پیش روی تولید انجام خواهیم داد.

خبرگزاری میزان-عباس پوریانی در بازدید از شهرک صنعتی عباس آباد گفت: حمایت از تولیدات داخلی و رفع موانع پیش روی تولید به عنوان یکی از موضوعات مهم در سند تحول قضایی مطرح شده و مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به بازدید انجام شده از شهرک صنعتی عباس آباد، ادامه داد: مشکلاتی در این شهرک وجود دارد و مسئولان ذی‌ ربط این مشکلات را مطرح کردند که این موارد در قالب مصوبه، مورد پیگیری قرار گرفته و از همه ظرفیت‌ها برای رفع این مشکلات استفاده خواهد شد.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، تاکید کرد: دستگاه قضایی استان با بهره مندی از ظرفیت بالای خود، با افتخار در کنار تولیدکنندگان خواهد بود و حمایت‌های قانونی لازم را در راستای سرمایه گذاری و رفع موانع پیش روی تولید انجام خواهد داد.

پوریانی با بیان اینکه احساس ناامنی در سرمایه گذاران باید رفع شود، تصریح کرد: با افرادی که در مسیر تولید، ناامنی اقتصادی ایجاد کنند، برخورد جدی و قاطع می‌شود که در این راستا مجازات‌های تکمیلی نیز در کنار مجازات اصلی مد نظر خواهد بود.

رئیس دادگستری مازندران افزود: مقرر شد، با حضور رئیس و دادستان حوزه قضایی عباس آباد جلساتی به صورت منظم با مسئولین شهرک صنعتی برگزار و موانع و مشکلات پیش روی تولید در این شهرک با بهره مندی از ظرفیت دستگاه قضایی مرتفع شود.

پوریانی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه با ۳۱ نفر برای ایجاد واحد‌های تولیدی در شهرک صنعتی عباس آباد قرارداد منعقد شده و از ۱۵ سال پیش تاکنون، زمین در اختیار این افراد قرار گرفته است؛ ولی اقدامی در راستای تولید از سوی آن‌ها انجام نشده و این مهم نیز از موضوعاتی است که باید به جد از سوی دادستان شهرستان عباس آباد و مسئولین شهرک صنعتی مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری مازندران تاکید کرد: توقع داریم مدیر شهرک صنعتی عباس آباد و مسئولین شهرک صنعتی استان نسبت به مساله مذکور توجه ویژه لحاظ کنند.

پوریانی گفت: در مقابل، افرادی نیز از اهلیت سرمایه‌گذاری در استان مازندران برخوردار هستند که باید با جذب این افراد و نگاه کارشناسی دقیق، نسبت به جذب سرمایه گذار اقدام شود.

وی گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری مازندران از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و برخی مشکلات مطرح شده این شهرک در ستاد مذکور مطرح و مورد رسیدگی و پیگیری قرار خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین از ایجاد شعب تخصصی رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در بحث حمایت از تولید و سرمایه گذاری با هیچ فردی تعارف نداریم و از همه ظرفیت دستگاه قضایی استان در این مسیر بهره خواهیم برد.

پوریانی در ادامه با اشاره به فعالیت اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان، اظهار کرد: در بحث اعطای تسهیلات اگر شرکتی واقعاً نیازمند دریافت تسهیلات بود، موضوع در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور مدیران بانک‌های استان مطرح و پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری مازندران، در قالب دستور قضایی محسوب شده و لازم الاجرا خواهد بود.

گفتنی است دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران و معاونین قضایی دادگستری استان در این بازدید رئیس کل دادگستری مازندران را همراهی کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *