گزارش|

خدمت‎رسانی شهرداری تهران به زائران اربعین/ شورای شهر به بودجه تعیین شده برای اقدامات اربعینی نظارت می‌کند

9:00 - 26 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۲۷۴
خدمت‎رسانی شهرداری تهران به زائران اربعین/ شورای شهر به بودجه تعیین شده برای اقدامات اربعینی نظارت می‌کند
سخنگو و عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به اینکه خدماتی که شهرداری تهران به زائران اربعین ارائه می‌دهد شامل نظافت، پاکسازی طریق، جمع آوری زباله و اسکان است، گفت: بودجه مشخصی برای اقدامات شهرداری تهران در ایام اربعین تعیین‌شده که ازسوی شورای شهر اسلامی تهران بر آن نظارت می‌شود.

خبرگزاری میزان - هر ساله با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی با موجی از زائران اباعبدلله‌الحسین (ع) رو‌به‌رو هستیم، نهاد‌های مختلف برای خدمات‌رسانی آمادگی لازم را کسب کردند که یکی از این نهاد‌ها شهرداری تهران است.

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر در گفت‌وگو با میزان درباره ضرورت خدمات‌رسانی شهرداری تهران به زائران، گفت: تعداد زائرانی که از تهران در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند بسیار بالاست و با ما چند میلیون زائر در مدت زمان کوتاهی مواجه هستیم. از این رو وزرات کشور به صورت ملی وظایفی را به عهده شهرداری تهران گذاشته است و اگر شهرداری تهران این حمایت را از زائران نداشته باشد ممکن است شرکت‌کنندگان در مراسم پیاده‌روی اربعین با مشکلاتی مواجه شوند.

وی ضمن اشاره به اینکه خدماتی که شهرداری تهران به زائران اربعین ارائه می‌دهد شامل خدمات شهری از جمله نظافت، پاکسازی طریق، جمع آوری زباله و اسکان و همچنین خدمات فرهنگی از جمله ایجاد مواکب فرهنگی است، بیان کرد: تعدادی از پاکبان‌های عزیز در این مراسم به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند و همچنین تجهیزاتی از شهرداری تهران به مسیر پیاده‌روی برده می‌شود. هر سال با نظارت شورای اسلامی شهر تهران شهرداری تهران وظایفی را در این ایام انجام می‌دهد که سالانه منظم‌تر می‌شود.

وی با بیان بودجه مشخصی برای اقدامات شهرداری تهران در ایام اربعین تعیین‌شده که از سوی شورای شهر اسلامی تهران بر آن نظارت می‌شود، گفت: ما همواره از خیّران دعوت می‌کنیم در اینگونه مراسم‌ها سهیم باشند که البته هنوز فرهنگ‌سازی مناسبی در این مورد صورت نگرفته است.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: اربعین 1403

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *