واکنش کاراکاس به گزارش سازمان ملل درباره انتخابات ونزوئلا

14:02 - 24 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۲۲۵
واکنش کاراکاس به گزارش سازمان ملل درباره انتخابات ونزوئلا
دولت ونزوئلا گزارش کمیته سازمان ملل درباره انتخابات ریاست جمهوری را در این کشور غیراخلاقی توصیف کرد.

خبرگزاری میزان – ونزوئلا در واکنش به گزارش کمیته سازمان ملل درباره انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور می‎گوید که گزارش کمیته سازمان ملل در مورد انتخابات ونزوئلا غیراخلاقی است.

براساس بیانیه دولت ونزوئلا، این گزارش حاوی دروغ‌های بسیار و یک کار تبلیغاتی در خدمت راست افراطی است.

کاراکاس می‎گوید که در جریان انتخابات، کمیته سازمان ملل با وزارت خارجه آمریکا تماس گرفت و آن‌ها دستورالعمل‌های وزارت خارجه آمریکا را اجرا کردند.

بیانیه ونزوئلا می‎گوید که ما به‌طور قاطعانه انتشار به‌اصطلاح گزارش اولیه گروه کارشناسان سازمان ملل را که اعتماد به مکانیسم‌های همکاری را تضعیف می‌کند، رد می‌کنیم.

پیش از این گروهی از کارشناسان سازمان ملل مدعی شدند که انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری ونزوئلا فاقد «شفافیت و یکپارچگی اساسی» است.

یک تیم ۴ نفره که از سوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل فرستاده شده بود، بیش از یک ماه در آستانه انتخابات در کاراکاس حضور داشتند.

انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا در روز یکشنبه ۲۸ جولای (۷ مرداد) در سراسر این کشور برگزار شد و نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور مستقر این کشور، برنده این انتخابات  شد

مادورو، نامزد حزب اصلی چپ‌گرا با کسب بیش از ۵۱ درصد از آرا برای سومین بار به‎عنوان رئیس‌‎جمهور این کشور انتخاب شد و برای یک دوره ۶ ساله دیگر در این سمت خواهد بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *