مادورو برای سومین دوره رئیس‌جمهور ونزوئلا شد

11:18 - 08 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۳۹۸
مادورو برای سومین دوره رئیس‌جمهور ونزوئلا شد
نیکلاس مادورو برای سومین دوره با کسب اکثریت آرا برای ۶ سال دیگر به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا انتخاب شد.

خبرگزاری میزان – مقام‌های انتخاباتی ونزوئلا، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور مستقر این کشور، را برنده انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کردند.

مادورو، نامزد حزب اصلی چپ‌گرا با کسب بیش از ۵۱ درصد از آرا برای سومین بار به عنوان رئیس‌‎جمهور این کشور انتخاب شد و برای یک دوره ۶ ساله دیگر در این سمت خواهد بود.

شورای ملی انتخابات ونزوئلا گزارش داد که مادورو ۵۱.۲ درصد از آرا را از آن خود کرده و ادموندو گونزالس، نامزد جریان‌های غرب‌گرا ۴۴ درصد آرا را کسب کرد.

ماریا کورینا ماچادو، رئیس مخالفان ونزوئلا، که از نامزدی منع شده، مدعی شد که ادموندو گونزالس، ۷۰ درصد آرا را به دست آورد.

این در حالی است که الویس آموروسو، رئیس شورای ملی انتخابات ونزوئلا، گفت که مادورو بیش از ۵۱ درصد آرا را به دست آورد و بر گونزالس که ۴۴ درصد آرا را به دست آورد، غلبه کرد.

الویس آموروسو  یادآور شد که بیش از ۱۱ میلیون رای در روز انتخابات معتبر بوده و نیکلاس مادورو ۶۱ ساله با ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار رای در یک انتخابات بدون حادثه و با مشارکت ۵۹ درصدی پیروز شد.

در مجموع بیش از ۲۱ میلیون نفر واجد شرایط رای در ونزوئلا بودند و انتخابات در این کشور روز یکشنبه، ۷ مرداد، برگزار شد.

مادورو پس از پیروزی در انتخابات در جمع مردم حاضر شده و سخنرانی کرد؛ وی خواستار احترام به قانون اساسی شده و گفت: از دادستانی عمومی ونزوئلا می‌خواهم تحقیقاتی را درباره هک کردن روند انتخابات آغاز کند.

رئیس جمهور ونزوئلا تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم سناریوی هرج‌ومرج در ونزوئلا ایجاد شود.

وی یادآور شد: مردم حرف خود را گفتند؛ «نه به سرمایه‌داری، نه به فاشیسم» و ما مردمی هستیم که برای جهان الگو قرار داده‌ایم.

مادورو گفت: من خواهان احترام به نظر مردم و قانون اساسی و عدم دعوت به کودتا هستم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *