طرح حمایتی بورس تهران از سهامداران خرد با انتشار اوراق تبعی توسط ناشران برتر بورسی

12:23 - 24 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۲۰۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
طرح حمایتی بورس تهران از سهامداران خرد با انتشار اوراق تبعی توسط ناشران برتر بورسی
طرحی با پیشنهاد بورس تهران و همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور صیانت از منافع و حقوق سهامداران خرد از طریق انتشار اوراق تبعی حمایتی تهیه و پس از کسب مجوز از شورای عالی بورس عملیاتی شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس تهران و به نقل از مهدی زمانی معاونت عملیات بازار، با توجه به شرایط حاکم بر بازار سرمایه به ویژه در یک سال اخیر، یکی از راهکار‌های پیشنهاد شده برای صیانت از منافع و حقوق سهامداران خرد و حفظ ارزش سهام سهامداران عمده، انتشار اوراق تبعی حمایتی توسط ناشران برتر بورسی است.

معاونت عملیات بازار با تاکید بر حفظ حقوق سهامداران خرد خاطرنشان کرد: طرحی با پیشنهاد بورس تهران و همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور صیانت از منافع و حقوق سهامداران خرد از طریق انتشار اوراق تبعی حمایتی تهیه و پس از کسب مجوز از شورای عالی بورس عملیاتی شد.

بدین منظور بورس تهران، از ناشران برتر بورسی برای حضور در جلسه‌ای در ساختمان سعادت آباد جهت تشریح مدل و فرآیند اجرایی دعوت به عمل آورده است.

مهدی زمانی به حضور هلدینگ‌های بزرگ در این جلسه اشاره و تصریح کرد: بورس تهران از ۳۲ هلدینگ بزرگ که هر کدام سهامدار عمده چندین شرکت پذیرفته شده در بورس تهران می‌باشند، دعوت به عمل آورده تا انتشار اوراق تبعی توسط سهامداران عمده، هلدینگ‌ها و زیر مجموعه‌های آن‌ها در دستور کار قرار گیرد. به این صورت حداقل سود تضمین شده‌ای در قالب ساز و کار اوراق اختیارفروش تبعی برای سهامداران خرد تعیین می‌گردد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *