پس‎لرزه‎های ناآرامی‌های انگلیس؛ شمار بازداشت‌شدگان از هزار نفر عبور کرد

9:35 - 24 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۱۳۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پس‎لرزه‎های ناآرامی‌های انگلیس؛ شمار بازداشت‌شدگان از هزار نفر عبور کرد
بازداشت عاملان ناآرامی‎های اخیر در انگلیس در حالی ادامه دارد که دادگاه‌های این کشور به سرعت در حال رسیدگی به پرونده‌های حدود ۶۰۰ متهم این ناآرامی‌ها هستند.

خبرگزاری میزان – انگلیس به‎تازگی شاهد یک هفته ناآرامی‌های خشونت‌بار سراسری بود؛ با وجود این، کارشناسان ضمن اشاره به اینکه خشونت‌های نژادپرستانه در انگلیس یک سنت تاریخی است، درباره تکرار خشونت‌های یادشده هشدار می‌دهند.

کارشناسان همچنین می‎گویند که این خشونت‌ها بومرنگ استانداردهای دوگانه اروپایی در موضوع‌هایی مانند مهاجرت است.

براساس اعلام مقام‌های انگلیسی، تاکنون هزار و ۲۴ نفر پس از چند روز ناآرامی دستگیر و ۵۷۵ نفر متهم شدند.

پلیس انگلیس که از روز‌های گذشته جست‌وجوی خانه به خانه را برای یافتن عاملان ناآرامی‌های خشونت‌بار هفته گذشته آغاز کرده، با انتشار بیانیه‌هایی، تصاویری از افراد حاضر در ناآرامی‌ها را به‌صورت عمومی منتشر کرده و از مردم برای پیدا و دستگیر کردن آن‌ها کمک خواسته است.

تصاویر یادشده از دوربین‌های نصب شده روی لباس‌ افسران پلیس، دوربین معابر، دوربین‌های تشخیص چهره، دوربین‌های مدار بسته اماکن عمومی و خانه‌ها، به دست آمده‌اند.

 

تداوم بازداشت عاملان ناآرامی‌های خشونت‌بار انگلیس؛ هزار نفر دستگیر و حدود ۶۰۰ نفر متهم شدند

 

وزیر کشور انگلیس ضمن بیان اینکه خشونت و بی‌نظمی مجرمانه، جایی در خیابان‌های این کشور ندارد، گفت: ما با افزایش دادگاه‌ها و ساعت کار آن‌ها، سرعت بخشیدن به روند رسیدگی و خالی کردن جا در زندان‌ها، به پلیس کمک می‌کنیم تا مجرمان را زودتر بازداشت کند تا به سزای اعمالشان برسند.

جرقه ناآرامی‌های یادشده را انتشار اطلاعات نادرست درباره عامل حمله مرگ‌بار به چند کودک در شهر ساتپورت در شمال انگلیس زد؛ بر اثر حادثه یادشده سه کودک بر اثر جراحات ناشی از چاقو جان باختند و چند کودک دیگر زخمی شدند.

انتشار اطلاعات نادرست درباره عامل حادثه ۲۹ جولای (۷ مرداد)در فضای آنلاین موجی از خشونت را در سراسر انگلیس و نیز ایرلند شمالی ایجاد کرد؛ در ادامه، بیانیه‌های پلیس انگلیس درباره هویت واقعی عامل حمله خشونت‌بار ساوتپورت نتوانست مانع موج خشونت‌های سراسری در این کشور شود.

 

تداوم بازداشت‌ درپی ناآرامی‌های انگلیس؛ شمار بازداشت‌شدگان از هزار نفر عبور کرد

 

با وجود تلاش مقام‌های انگلیسی برای بازداشت عاملان این ناآرامی‌های خشونت‌بار و محاکمه سریع آن‌ها، موارد جسته و گریخته‌ای از ناآرامی در روز‌های گذشته در این کشور وجود داشته است.

مسن‌ترین فرد دستگیر شده، یک مرد ۶۹ ساله در لیورپول و جوان‌ترین آن‌ها یک پسر ۱۱ ساله در بلفاست است.

دادستان‌های انگلیسی درباره حضور کودکان و نوجوانان در اختلال خشونت‌آمیز در این کشور ابراز نگرانی کردند.

دادگاه‌های رسیدگی به اتهام‌های بازداشت‌شدگان با سرعت در حال برگزاری هستند؛ احکام حبس مختلفی برای شرکت‌کنندگان و عاملان خشونت‌ها شامل کودکان زیر ۱۸ سال صادر شده است.

 

تداوم بازداشت عاملان ناآرامی‌های خشونت‌بار انگلیس؛ هزار نفر دستگیر و حدود ۶۰۰ نفر متهم شدند

متهمان منحصر به افراد حاضر در ناآرامی‌ها نیستند، بلکه شماری نیز به دلیل برانگیختن نفرت نژادی از طریق فراخوان‌های آنلاین جهت برگزاری تجمع‌های خشونت‌آمیز در مقابل اقامتگاه‌های پناهجویی متهم شدند.

عمده متهمان مرد هستند؛ اگرچه ایجاد اختلال خشونت‌آمیز اصلی‌ترین دلیل اتهام‌ها بوده است، اما اقدام علیه نیرو‌های امداد پزشکی، حمل سلاح و مواد مخدر، بی‌نظمی خشونت‌آمیز، دزدی و حمله و توهین‌های نژادی نیز از دیگر اتهام‌های وارده هستند.

میانگین مدت محکومیت در احکام صادره حدود ۲ سال بوده است؛ پرداخت جریمه نقدی، انجام خدمات اجتماعی و اعزام به مراکز اصلاح و تربیت برای کودکان و نوجوانان نیز از دیگر احکام صادره برای متهمان ناآرامی‌های خشونت‌بار اخیر بوده است.

سرپرست بخش ویژه جنایت‌ها و مبارزه با تروریسم انگلیس اعلام کرد: اجازه دهید کاملا واضح توضیح دهم که هیچ‌کس نمی‌تواند پشت صفحه کلید خود پنهان شده و نفرت نژادی را برانگیزد؛ این افراد باید در تصور خود بازبینی کنند.

 

تداوم بازداشت عاملان ناآرامی‌های خشونت‌بار انگلیس؛ هزار نفر دستگیر و حدود ۶۰۰ نفر متهم شدند

 

دادستان ارشد انگلیس ضمن توصیف ناآرامی‌های خشونت‌بار اخیر در انگلیس به عنوان وضعیت اضطرار ملی، از انجام اقدام‌های بازدارنده خبر داد.

مقام‌های دولت انگلیس درباره متهمان ناآرامی‌های خشونت‌بار اخیر اعلام کردند که این افراد احتمالا پس از گذراندن حدود ۴۰ درصد از دوره محکومیت خود براساس طرح برنامه‌ریزی شده با هدف کاهش ازدحام جمعیت زندان‌ها که از ماه سپتامبر (شهریور) آغاز می‌شود، آزاد خواهند شد.

انگلیس پیشتر در سال ۲۰۱۱ با موجی از ناآرامی‌های سراسری مواجه شده بود؛ علت ناآرامی‌های یادشده شلیک پلیس به یک مرد سیاه‌پوست بود.

طی ناآرامی‌های ۲۰۱۱ پلیس انگلیس حدود ۴ هزار نفر را طی چند هفته دستگیر کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: خشونت در انگلیس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *