تحولات اوکراین|

استفاده از سلاح‌های ناتو در کورسک؛ پوتین: کی‌یف پاسخی قاطع دریافت خواهد کرد

9:55 - 23 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۹۵۱
استفاده از سلاح‌های ناتو در کورسک؛ پوتین: کی‌یف پاسخی قاطع دریافت خواهد کرد
رئیس‌جمهور روسیه ضمن پایان دادن به مذاکرات صلح با اوکراین گفت که کی‌یف پاسخی قاطع دریافت خواهد کرد.

خبرگزاری میزان - ولادیمیر پوتین، رئیس‎جمهور روسیه، با بیان اینکه کی‌یف با حمله به کورسک در تلاش است تا مواضع مذاکره خود را بهبود بخشد و حمله روسیه در دونباس را مختل کند، گفت: دشمن به اقدام‌های خود پاسخ مناسبی دریافت خواهد کرد.

اظهارات پوتین در نشستی که با حضور مقام‌های ارشد دولتی، نظامی و امنیتی روسیه، علاوه بر سران مناطق مرزی با اوکراین برای بررسی وضعیت کورسک برگزار شده بود، بیان شد.

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد: کی‌یف خواسته اربابان غربی خود را که با روسیه با دستان اوکراینی‌ها می‌جنگند، اجرا می‌کند.

پایان مذاکرات صلح اوکراین

پوتین تاکید کرد: با کشوری که به تاسیسات هسته‌ای حمله می‌کند، نمی‌توان مذاکره کرد.

وی با اشاره به اینکه روسیه در این جنگ پیروز خواهد شد، بیان کرد: نیرو‌های متجاوز اوکراینی را از خاک خود بیرون می‌کنیم و پاسخ قاطعی خواهیم داد.

رئیس‌جمهور روسیه با مطرح کردن این سوال که «با دشمنی که متهم به شلیک بی‌رویه به سوی غیرنظامیان و تاسیسات هسته‌ای روسیه است، چه مذاکره‌ای ممکن است انجام شود»، گفت: البته وظیفه اصلی وزارت دفاع روسیه این است که دشمن را از خاک ما بیرون کند.

استفاده از سلاح‌های ناتو در کورسک

کمیته تحقیقات روسیه تایید می‌کند که نیرو‌های کی‌یف از سلاح‌های ناتو در حمله کورسک استفاده کرده‌اند.

سوتلانا پترنکو، سخنگوی کمیسیون تحقیقات فدرال روسیه می‌گوید که نیرو‌های کی‌یف در منطقه کورسک به‌طور گسترده از تجهیزات سنگین و تسلیحات ارائه شده از سوی کشور‌های ناتو استفاده می‌کنند.

پترنکو گفت: طی بازرسی‌ها ثابت شد که طرف اوکراینی در منطقه کورسک به‌طور گسترده از سلاح‌های سبک، تجهیزات سنگین، موشک‌انداز‌ها و سایر سلاح‌های ارائه شده از سوی کشور‌های ناتو استفاده می‌کند.

برلین به دنبال رایزنی با کی‌یف درباره کورسک

دولت آلمان و شرکای آن در ناتو در نظر دارند با مقام‌های کی‌یف در مورد مسائل مربوط به حمله نیرو‌های مسلح اوکراین به منطقه کورسک روسیه تبادل نظر «فشرده» داشته باشند.

ولفگانگ بوخنر، سخنگوی دولت آلمان، با بیان این مطلب گفت: تاکنون همه چیز مانند یک عملیات در مقیاس محدود به نظر می‌رسد، به همین دلیل است که اظهارنظر عمومی در مورد این موضوع در حال حاضر عاقلانه نیست که آن‌ها را جدا از واقعیت ارزیابی کنید؛ همچنین در مورد سیستم‌های تسلیحاتی که برای کار‌های خاص طراحی شده‌اند و استفاده از سلاح‌های آلمانی در نزدیکی کورسک، همه این‌ها بخشی از تبادل فشرده با نزدیک‌ترین شرکای ما و دولت اوکراین خواهد بود.

استفاده از سلاح شیمیایی در کورسک

الکسی اسمیرنوف، سرپرست فرمانداری استان کورسک، گفت که نیرو‌های اوکراینی در منطقه بیلوفسکی از سلاح‌های شیمیایی استفاده کردند که منجر به مصدوم شدن چندین نفر شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *