گفت‌وگو|

اصلانیان: فوتبال ایران آینده غمگینی خواهد داشت/ پرسپولیس در نقل‌وانتقالات ضعیف بود

1:02 - 23 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۹۴۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
اصلانیان: فوتبال ایران آینده غمگینی خواهد داشت/ پرسپولیس در نقل‌وانتقالات ضعیف بود
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با وجود اینکه گفته شده هنوز ورزشگاه تختی حاضر نشده معلوم نیست با این وضع مدیریت به کجا کشیده خواهد شد.

امیرحسین اصلانیان در گفت‌وگو با میزان، درباره شرایط تیم فوتبال پرسپولیس پیش از آغاز فصل جدید، اظهار داشت: اردوی ترکیه کمک بسزایی به تیم پرسپولیس کرد و بازیکنان ایرانی در فضای خارج از تنش می‌توانند به خوبی تمرینات تاکتیکی و تکنیکی را پشت سر بگذارند. 

وی ادامه داد: در خصوص بازیکنانی که تیم را رها کردند دیگر نباید صحبت کرد و باید به این فکر باشیم که جایگزین‌هایی که برای آن‌ها آمده‌اند از چه کیفیتی برخوردار هستند. از نظر من بازیکنانی که جذب شدند کیفیت خوبی خواهند داشت؛ علی الخصوص علی علیپور که انتظار زیادی از او در خط حمله داریم. باید تمام بازیکنان را از لحاظ بدنی در شرایط متعادل قرار بدهند و تلاش کنند تا در نخستین بازی بهترین نتیجه را کسب کنند. بازی‌های دوستانه خیلی ملاک نخواهند بود باید در بازی‌های اصلی کیفیت بازیکنان علی الخصوص دروازه‌بان که پاشنه آشیل تیم است را بسنجیم. در بازی‌های اصلی متوجه خواهیم شد که آیا خواسته هواداران برآورده شده یا خیر. 

با بازیکنان درجه ۲ و ۳ نمی‌توان نتیجه گرفت

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در رابطه با عملکرد رضا درویش، تصریح کرد: درویش از حالت تک محوری خارج شده و دستورات مالک باشگاه را اجرا می‌کند. او قطعاً به صورت تک نفره نمی‌تواند تصمیم بگیرد و به نظرم فشار زیادی را تحمل می‌کند. از نظر من اگر او احساس می‌کند تحت فشار قرار گرفته مثل زمان‌هایی که مدیرعامل سابق استقلال از بی‌پولی صدایش درآمده بود و تیم را ترک کرد، قطع همکاری کند. این صندلی‌ها به کسی وفا نکرده و تا زمانی که پول نباشد ار جلو نمی‌رود. اگر پول باشد و مدیریت کلی صحیح نباشد نه‌تنها شاکله بلکه تمام بازیکنان مد نظر را هم از دست خواهیم داد. با بازیکنان درجه ۲ و ۳ نمی‌توان در تورنومنت‌های بزرگی، چون لیگ نخبگان و حتی لیگ برتر با رقبا مسابقه داد. 

نمی‌توان انتظار زیادی از پرسپولیس داشت

بازیکن سال‌های دور تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه گفت: باید به فکر جذب یک فوروارد خوب باشند. در حال حاضر ما دفاع چپ و وینگر چپ نداریم و همین باعث می‌شود تا کار‌های تاکتیکی به خوبی انجام نشود. مدیریت باید سعی کند با بازیکنان زیر ۳۰ سال قرارداد ببندد چرا که اگر با بازیکنان مسن توافق کنند قطعاً تا نیم فصل باید آن‌ها را از تیم بیرون کنند چرا که خروجی از آن‌ها نخواهیم دید. با شرایطی که از تیم شاهد هستیم به نظرم تا نیم فصل جایگاه خوبی در جدول نخواهیم داشت.

قهرمان فصل آینده یک تیم شهرستانی خواهد بود

اصلانیان با بیان اینکه ورزشگاه تختی به سرخابی‌ها وفا نخواهد کرد، عنوان کرد: به عنوان کسی که در ورزشگاه تختی یک سال بازی کردم باید بگویم که ما چهار بازی در این ورزشگاه انجام دادیم که ۳ تا از آن‌ها را باختیم این به آن معنا است که این استادیوم وفایی به سرخابی‌ها نکرده و نخواهد کرد. در آن سال استقلال نهم شد و پرسپولیس در سوم جدول قرار گرفت. به هیچ عنوان در ورزشگاه تختی نمی‌توان کار‌های تاکتیکی را به خوبی انجام داد. حریفان اگر به صورت بسته بازی کنند دیگر کار بدتر خواهد شد و نهایتاً بتوانیم به یک بازی بدون گل رضایت دهیم. بازی در ورزشگاه تختی برای سرخابی‌ها یک نوع بازی خارج از خانه است با وجود اینکه گفته شده هنوز این ورزشگاه حاضر نیست و معلوم نیست با این وضع مدیریت به کجا کشیده خواهد شد. با این وجود به نظر من در آینده یک تیم شهرستانی قهرمان لیگ خواهد بود. 

فوتبال ایران آینده غمگینی خواهد داشت

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در پایان با بیان اینکه برخی مربیان در پایه‌ها آینده فوتبال را به خطر انداختند، خاطرنشان کرد: باید یک نگاه به شاکله تیم ملی بیندازیم. برخی می‌گویند قلعه نوعی باید جوانگرایی کند و با این وجود سرمربی تیم ملی شرایط لیگ ما نگاه می‌اندازد و می‌بیند که چندین سال است هیچ باشگاهی در ایران پدیده‌ای به فوتبال ارائه نداده. تیم‌های امید هم همواره در جوامع بین‌الملل عملکردی مفتضحانه داشتند. تا زمانی که بساط دلالی‌ها جمع نشود هیچ اتفاق مثبتی در فوتبال ایران نخواهیم دید. ما هم اکنون از تیم‌های حوزه خلیج فارس به شدت پایین هستیم و همواره این مشکلات باعث شده که ما را ریشخند کنند که آخرین بحث آن به دیدار سپاهان و شباب الاهلی برمی‌گردد. با این وضعیت باید تا سال‌های طولانی قید فوتبال المپیک را بزنیم. مربیان ما در پایه‌ها به قدری ضعیف عمل کردند که به نظرم اگر کاری نکنند و بگذارند کار خودش به خودی خود جلو برود بهتر عمل می‌کند. آخرین نسل خوب فوتبال ملی را شاهد هستیم و به نظرم با این مدیریت آینده غمگینی را در فوتبال ملی خواهیم دید. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *