ایروانی: آمریکا حامی اصلی تروریسم در منطقه است

20:51 - 22 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۹۲۷
ایروانی: آمریکا حامی اصلی تروریسم در منطقه است
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل طی نامه‌ای در واکنش به اظهارات نماینده آمریکا علیه ایران درباره حمایت از تروریسم در منطقه، گفت که آمریکا حامی اصلی تروریسم در منطقه است.

خبرگزاری میزان - امیرسعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل طی نامه‌ای به نماینده سیرالئون در سازمان ملل و دبیرکل سازمان ملل، نوشت:

مکاتبه حاضر در پی نشست علنی شورای امنیت سازمان ملل مورخ ۸ اوت ۲۰۲۴ با موضوع «تهدید علیه صلح و امنیت بین‌المللی ناشی از اعمال تروریستی» تهیه شده است.

در طول این نشست، نماینده آمریکا، در پاسخ به اظهارات نماینده فدراسیون روسیه، با انحراف از دستورکار جلسه، اتهاماتی بی‌اساس، گمراه‌کننده و نادرست علیه جمهوری اسلامی ایران درباره حمایت از تروریسم در منطقه مطرح نمود.

جمهوری اسلامی ایران قویاً این اتهامات بی‌اساس و رفتار غیرمسئولانه نماینده آمریکا را رد و محکوم می‌کند.

پرواضح است که آمریکا، نه جمهوری اسلامی ایران، حامی و مروج اصلی تروریسم هم در منطقه و هم در سطح بین‌المللی است.

مضحک و خجالت‌آور است که آمریکا در حالی جمهوری اسلامی ایران را متهم می‌کند که خود همزمان به‌عنوان حامی سرسخت رژیم اسرائیل، از نسل‌کشی این رژیم حمایت می‌کند و مقادیر زیادی تسلیحات در اختیار صهیونیست‌ها قرار داده تا با ادامه ترور و کشتار مردم بی‌گناه فلسطین، از جمله کودکان و زنان، خونریزی و وحشت را در نوار غزه طولانی‌تر کنند.

آخرین جنایت رژیم اسرائیل علیه غیرنظامیان بی‌پناه در مدرسه الطابعین در مرکز شهر غزه در تاریخ ۱۰ اوت ۲۰۲۴ که منجر به شهادت حداقل ۱۰۰ نفر از مردم بی‌گناه فلسطین، از جمله کودکان و زنان، شد، نتیجه همین حمایت بی‌چون و چرای آمریکا است.

علاوه بر این، حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی فهرست‌شده توسط سازمان ملل مانند جبهه النصره در مناطق تحت اشغال خود در جمهوری عربی سوریه، نقض آشکار منشور سازمان ملل متحد، حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت بوده و گواه دیگری بر این واقعیت است که آمریکا حامی اصلی تروریسم در منطقه است.

با چنین سابقه تاریکی، آمریکا هیچ جایگاهی برای ایراد اتهام یا موعظه سایر اعضای سازمان ملل متحد ندارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *