مشکلات ۲ واحد تولیدی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان کرمان رسیدگی شد

15:47 - 21 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۸۸۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مشکلات ۲ واحد تولیدی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان کرمان رسیدگی شد
رئیس کل دادگستری استان کرمان از بررسی مشکلات حقوقی و قضایی شرکت بزرگ تولیدی فروآلیاژ رباط استان کرمان و یک شرکت تولید محصولات سفالی در ستاد اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: تعامل و هماهنگی تمام دستگاه ها‌ی متولی برای رفع موانع تولید و تسهیل در ارائه خدمات، زمینه‌های افزایش تولید و بهره وری را به همراه دارد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی صبح امروز در نشست ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی کرمان که با حضور جمعی از معاونان قضایی دادگستری استان و نمایندگان طرفین برگزار شد بیان کرد: این نشست با دو دستور کار با موضوع رسیدگی به اختلافات و موانع پیش رو بین شرکت فروآلیاژ کرمان و یک شرکت تولید محصولات سفالی با بانک‌های استان برگزار شد.

وی افزود: چند سال پیش یک قرارداد بین شرکت فرو آلیاژ رباط کرمان و یک شرکت چینی منعقد و مقرر می‌شود که این شرکت‌ها بعد از واردات قطعات کارخانه پول قطعات را به حساب شرکت چینی واریز کند و یکی از بانک‌های استان مسئول انتقال این وجه می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی بیان کرد: با وجود گذشت مهلت تعیین شده بانک بدلیل یک سری مسائل و مشکلات مانند تحریم‌ها موفق به واریز وجه به طرف خارجی نشده اند؛ لذا مقرر شد بانک پس از اجرای مصوبه این ستاد نسبت به انجام این انتقال وجه تعهدات لازم را به انجام برساند.

وی افزود: در این جلسه تصمیم نهایی بر آن شد که بانک به تعهدات خود عمل کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع صورت جلسه دوم این نشست پرداخت و گفت: با توجه به این که کارخانه فرو آلیاژ دارای محصولات استراتژیک وخاصی است که کشور نیازمند این محصولات است که یکی از محصولات تولیدی این واحد حدود ۹۵ درصد صادرمی شود که ارزآوری خوبی برای کشور دارد.

وی با اشاره به این که دستگاه قضایی استان کرمان در کنار فعالان حوزه تولید است و تلاش می‌شود که به تولید و اشتغال کمک شود و زمینه رفع مشکلات و موانع پیش روی تولیدکنندگان فراهم شود، افزود: تعامل و هماهنگی تمام دستگاه ها‌ی متولی برای رفع موانع تولید و تسهیل در ارائه خدمات، زمینه‌های افزایش تولید و بهره وری را به همراه دارد و دستگاه قضایی نیز طبق قانون با انجام نظارت ها، ترک فعل‌های دستگاه‌های ذی‌ربط را رصد و مورد پیگرد قضایی قرار می‌دهد.

گفتنی است در ادامه این نشست موضوع تامین آب مورد نیاز کارخانه فرو آلیاژ رباط با توجه به طرح‌های توسعه‌ای این واحد صنعتی بررسی شد و مقرر شد پس از انجام کارشناسی تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شود.

دادستان کرمان :ارزآوری و اشتغال؛ رهاورد رفع مشکلات حقوقی و قضایی مجتمع فرو آلیاژ رباط کرمان است

مهدی بخشی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در نشست ستاد استانی اجرایی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی کرمان  به ورود و تداوم روند پیگیری‌های معمول جهت رفع موانع و مشکلات مبتلا به ٢ واحد اقتصادی در استان اشاره و بیان کرد: مجتمع فرو آلیاژ رباط با تولید محصولات کمیاب و انحصاری توانسته است علاوه بر تأمین نیاز داخل، فرصت‌های جدیدی برای صادرات محصولات را به ارمغان آورد تا نویدبخش خبر‌های خوبی برای کشور در زمینه ارزآوری و ایجاد اشتغال باشد.

بخشی حل مشکل کم‌آبی این مجتمع از محل خریداری از چاه‌های همجوار در دشت کرمان و دریافت راهنمایی و مشاوره از شرکت آب منطقه‌ای کرمان را ضروری دانست و اظهار داشت: رفع موانع کسب و کار، حمایت از فعالان اقتصادی و کارآفرینان با همکاری دیگر دستگاه‌ها در دستور کار قرار دارد و برای رسیدن به پیشرفت و توسعه اقتصادی استان نباید مشکلات را نادیده گرفت بلکه باید با نگاهی هوشمندانه معضلاتی، چون کمبود آب و اخذ تسهیلات از سوی بانک را بررسی کرد و برای رفع آن‌ها گام برداشت.

دادستان کرمان رفع مشکلات حقوقی و قضایی مجتمع فرو آلیاژ رباط کرمان را منجر به ایجاد خودکفایی در تولید، ارزآوری برای کشور و ایجاد شغل برای تعداد کثیری از مردم دانست. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *