بیانیه ادعایی تروئیکای اروپا درباره آتش‌بس غزه

15:36 - 22 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۸۵۴
بیانیه ادعایی تروئیکای اروپا درباره آتش‌بس غزه
کشور‌های اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان با انتشار بیانیه‌ای درباره غزه، ادعا‌های بی‌اساس خود را درباره ایران تکرار کردند.

خبرگزاری میزان – کشور‌های انگلیس، فرانسه و آلمان بیانیه مشترکی را درباره مذاکرات آتش‌بس غزه منتشر کردند.

این بیانیه مدعی است: ما سران فرانسه، آلمان و انگلیس از کار خستگی‌ناپذیر شرکای خود در قطر، مصر و آمریکا برای توافق درباره آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها استقبال می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: ما بیانیه مشترک شیخ تمیم بن‌حمد آل ثانی، امیر قطر، عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، را درباره ازسرگیری فوری مذاکرات تأیید می‌کنیم؛ ما موافقیم که هیچ تاخیر دیگری نباید وجود داشته باشد، ما با همه طرف‌ها برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها کار کرده‌ایم و از هیچ تلاشی برای کاهش تنش‌ها و یافتن راهی برای ثبات دریغ نمی‌کنیم.

تروئیکای اروپایی در این بیانیه مدعی شد: ما عمیقا نگران افزایش تنش در منطقه هستیم و در تعهد به کاهش تنش و ثبات منطقه‌ای متحد هستیم؛  در این زمینه، و به‌ویژه، ما از ایران و متحدانش می‌خواهیم از حملاتی که تنش‌های منطقه‌ای را بیشتر می‌کند و فرصت توافق بر سر آتش‌بس را به خطر می‌اندازد، خودداری کنند.

این ادعای تروئیکای اروپایی درباره حمایت از آتش‌بس غزه در حالی منتشر می شود که این کشورها از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون با حمایت همه‌جانبه از رژیم صهیونیستی، از موانع اصلی آتش‌بس بوده‌اند.

این کشورها در کنار آمریکا بیشترین حمایت را از رژیم صهیونیستی در نهادهای بین‌المللی داشته‌اند و سازوکارهای ایجاد صلح در غزه تاکنون از سوی آنها دچار اختلال شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *