محرومیت‌زدایی، سلامت و عدالت آموزشی مهمترین اهداف بنیاد علوی است

15:48 - 22 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۸۵۳
محرومیت‌زدایی، سلامت و عدالت آموزشی مهمترین اهداف بنیاد علوی است
جانشین مدیرعامل بنیاد علوی سه حیطه فعالیت عمده بنیاد علوی را محرومیت‌زدایی، سلامت و عدالت آموزشی توصیف کرد.

خبرگزاری میزان - نشست خبری محسن مردعلی جانشین مدیرعامل بنیاد علوی پیش از ظهر امروز دوشنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

در این مراسم محسن مردعلی با بیان اینکه بنیاد علوی را می‌توان بازوی خدماتی بنیاد مستضعفان دانست گفت: توانمندسازی محرومان هدف و ماموریت اصلی بنیاد علوی است.

مردعلی با بیان اینکه ریاست بنیاد مستضعفان بر توانمندسازی محرومان تاکید موکد دارد گفت: بر اساس وضعیت اقتصادی کشور، سه حیطه اصلی را برای فعالیت بنیاد علوی ترسیم کردیم. حیطه اول محرومیت‌زدایی و پیشرفت اقتصادی است که از طریق ایجاد اشتغال دنبال می‌شود.

مردعلی ادامه داد: حیطه دوم رسیدگی به سلامت جسمی مردم است که در بنیاد مستضعفان به آن می‌پردازیم. اعتقاد داریم تا زمانی که جسم افراد سالم نباشد، امکان امرار معاش برای افراد فراهم نخواهد بود.

عضو هیئت مدیره بنیاد علوی حیطه سوم فعالیت این نهاد را موضوع عدالت آموزشی دانست و افزود: در حوزه توانمندسازی در حال پیگیری این موضوع هستیم و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در مناطق محروم را دنبال می‌کنیم.

مردعلی تاکید کرد: براساس شاخص‌های احصا شده، ۳۲۰ شهرستان در کشور به عنوان مناطق اولویت‌دار انتخاب شده است. همچنین در راستای پیشرفت مناطق محروم الگو‌های مختلفی در نظر گرفته می‌شود تا در حوزه توانمندسازی محرومان همه‌جانبه و با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی گام برداریم.

وی با بیان اینکه در راستای عدالت آموزشی، دانش آموزان مستعد را شناسایی خواهیم کرد، اظهار داشت: در سال جاری بیش از ۶۰ درصد امتیاز برای ورود در کنکور متعلق به امتحانات نهایی است بر این اساس در حال تلاش هستیم تا نمرات دانش آموزان در امتحانات نهایی افزایش یابد. البته تمامی اقدامات ما با هماهنگی وزارتخانه‌های مربوطه صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: تقویت معنوی و فرهنگی مساجد نیز پیش بینی شده است تا برنامه‌های فرهنگی در مساجد تقویت و اجرا شود.

مردعلی فعالیت‌های عمده بنیاد علوی را متمرکز بر آبادانی و پیشرفت کشور توصیف کرد و افزود: در حوزه عمرانی و زیرساخت اقدامات بسیاری صورت گرفته است. ودیعه مسکن و تجهیز مسکن در مناطق محروم از دیگر خدمات ماست.

وی افزود: براساس شناسایی مناطق محروم به‌شکل تخصصی ۴۲۰ شهرستان را انتخاب کرده و ۲۰۰ منطقه در حوزه سلامت و ۷۰ منطقه نیز در حوزه آموزش از خدمات بنیاد علوی بهره‌مند می‌شوند.

مردعلی با تاکید بر آمایش سرزمینی و احصا نیاز‌های کشور افزود: بنیاد علوی در هر سه حوزه یاد شده در مناطقی مختلف حضور خواهد داشت. البته مناطقی که هیچ نهاد دولتی فعال نیست و بر اساس خلا موجود در آن مناطق حضور پیدا خواهیم کرد.

این مدیر حوزه محرومیت‌زدایی تاکید کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده در حوزه سلامت، با همکاری وزارت بهداشت ۳ بسته خدماتی را پیش بینی کردیم. نخست بسته سلامت چشم و بینایی بود. دوم بیماری‌های دهان و دندان به‌ویژه بر اساس شاخص‌های پوسیدگی دندان در مناطق محروم و نهایتا بسته خدمات مادران باردار را در دستور کار قرار دادیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره جهاد تبیین که مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید دارند، گفت: وظیفه همه ماست که جهاد تبیین را جدی بگیریم. ما در حوزه آموزش، جهاد تبیین را به عنوان سرفصل اصلی اهداف مدنظر قراردادیم. تبیین دستاورد‌های کشور را به جامعه هدف ارائه خواهیم کرد. شناسایی دانش آموزان بااستعداد و رشد تربیتی آن‌ها را نیز در دستور کار داریم. البته برای تمامی اقدامات پیوست فرهنگی داریم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *