تورم مسکن به ۴۲ درصد رسید/ صنعت ساختمان دارای بیشترین گردش مالی و نرخ اشتغال در کشور

12:10 - 22 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۸۰۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
تورم مسکن به ۴۲ درصد رسید/ صنعت ساختمان دارای بیشترین گردش مالی و نرخ اشتغال در کشور
معاون اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در بخش مسکن ۴٢.١ درصد است، گفت: صنعت ساختمان با بیش از ۴۰ درصد گردش مالی کشور و بالاترین نرخ اشتغال، اهمیت بالایی دارد.  

خبرگزاری‌میزان - مطیع جهانی، معاون اتاق تعاون ایران در نشست خبری اظهار کرد: بیست‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان ۲۳ تا ۲۶ مهر ۱۴۰۳ با حضور ۶۷۰ شرکت داخلی و خارجی و نمایندگانی از کشور‌های مختلف برگزار می‌شود. 

وی افزود: این نمایشگاه فرصتی برای تبادل‌نظر و سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان فراهم می‌کند و با رونمایی از اپلیکیشن‌های تخصصی، به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا به‌راحتی از بخش‌های مختلف بازدید کنند.

جهانی با اشاره به اینکه نمایشگاه‌ها به عنوان ویترین اقتصادی و محرک فضای کسب و کار، نقش حیاتی در توسعه اقتصادی دارند، عنوان کرد: صنعت ساختمان با بیش از ۴۰ درصد گردش مالی کشور و بالاترین نرخ اشتغال، اهمیت بالایی دارد. 

معاون پشتیبانی و برنامه‌ریزی اتاق تعاون ایران گفت: امروز بخش ساختمان در همه حوزه‌های اقتصادی فعالیت دارد و سهم به‌سزایی از تولید ناخالص داخلی، ارزش افزوده، بهره‌وری و رشد اقتصادی را به خود اختصاص داده است.
 
وی به پروژه‌های در دست اجرای اتاق تعاون اشاره کرد و گفت: سال گذشته در دولت سیزدهم در جهت ساخت واحد‌های مسکونی اقداماتی صورت گرفت و ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن در بخش تعاون به اتاق تعاون سپرده شد و ساخت ۳۰۰ هزار واحد در قالب نهضت ملی مسکن توافق شده است.

جهانی ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۴۳ هزار واحد مسکونی تحویل داده شد و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود این روند با قدرت بیشتری در سال‌جاری ادامه یابد.

معاون پشتیبانی و برنامه‌ریزی اتاق تعاون ایران تاکید کرد: اگر بحث اشتغال را در نظر بگیریم صنعت ساختمان و مسکن به دلیل تولید بالا بخشی اثرگذار است و ما به کمترین افزایش آمار بیکاری را در این بخش شاهد هستیم.

جهانی با اشاره به گزارش‌های رسمی منتشر شده، گفت: نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در بخش مسکن ۴٢.١ درصد است که در سبد خانوار بالاترین نرخ تورم را دارد، همچنین این عدد در شامخ به ۴۵ درصد رسیده که عددی بسیار نامناسب محسوب می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *