اعلام ۱۰ استان برتر در تخصیص اعتبارات تملک دارایی به گردشگری

10:47 - 22 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۷۶۸
اعلام ۱۰ استان برتر در تخصیص اعتبارات تملک دارایی به گردشگری
مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ۱۰ استان برتر در تخصیص ۵ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی به منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری اعلام شدند.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی احمد تجری گفت: با عنایت به بند (ع) تبصره (۹) قانون بودجه سال ۱۴۰۲، شورا‌های برنامه‌ریزی استان‌ها مکلفند بخشی از ۵ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی را به منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری هزینه کنند.

وی افزود: در این چارچوب برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مناطق و تاسیسات گردشگری شامل راه دسترسی، آب‌رسانی، برق‌رسانی و گازرسانی، اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی در سال مالی ۱۴۰۲ در مسیر‌ها و محور‌های گردشگری، روستا‌های هدف و مناطق نمونه گردشگری، اردوگاه‌ها و مجتمع‌های خدمات گردشگری و ساماندهی سواحل شمال و جنوب کشور تخصیص داده شده است.

به گفته مدیرکل سرمایه گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری ده استان برتر در تخصیص اعتبارات مزبور به ترتیب اول تا دهم عبارتند از استان‌های خوزستان، فارس، اردبیل، گلستان، بوشهر، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمان و ایلام.

انتهای پیام/


برچسب ها: میراث فرهنگی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *