دادستان کرمانشاه: تمام مشاورین املاک استان باید تمام قرارداد‌ها را در سامانه سازمان ثبت اسناد ثبت کنند

9:05 - 22 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۷۳۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان کرمانشاه: تمام مشاورین املاک استان باید تمام قرارداد‌ها را در سامانه سازمان ثبت اسناد ثبت کنند
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: تمام مشاورین املاک استان ملزم هستند که قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول و سقف ۲۰ تا ۲۵ درصد در نظر گرفته شده برای اجاره بها املاک را رعایت کرده و تمام قرارداد‌ها را در سامانه ثبت کنند.

خبرگزاری میزان - حمیدرضا کریمی بااشاره به اجرای قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها، اظهار کرد: باتوجه به مشکلاتی که در این حوزه خصوصا در بحث اجاره بها در استان وجود دارد، اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: تمام مشاورین املاک استان ملزم هستند که این قانون و سقف ۲۰ تا ۲۵ درصد در نظر گرفته شده برای اجاره بها املاک را رعایت کرده و تمام قرارداد‌ها را در سامانه ثبت کنند.

دادستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: درصورتی که هرکدام از بنگاه‌های مشاور املاک نسبت به ثبت قرارداد‌ها در سامانه اقدام نکند، توسط پلیس نظارت بر اماکن عمومی، اتاق اصناف و اداره کل صمت شناسایی و ضمن پلمب واحد صنفی آن‌ها به اداره کل امور مالیاتی و تعزیرات حکومتی نیز معرفی می‌شوند.

وی یادآورشد: گشت‌هایی متشکل از نمایندگان دستگاه‌های ذیربط نیز تشکیل شده تا بر چگونگی نحوه اجرای این قانون در بنگاه‌های مشاوره املاک اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۵۰۰ بنگاه مشاوره املاک در سطح استان در زمینه اجاره املاک فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: بزودی برای این واحد‌ها نشست تبیین اجرای قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *