آخرین آمار ثبت نام در سامانه سماح/ جزئیات تعداد متقاضیان عزیمت زمینی و هوایی سفر اربعین

0:07 - 22 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۷۲۵
آخرین آمار ثبت نام در سامانه سماح/ جزئیات تعداد متقاضیان عزیمت زمینی و هوایی سفر اربعین
معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از نام‌نویسی حدود ۲ میلیون نفر در سامانه سماح خبر داد .

خبرگزاری میزان – حمیدرضا محمدی، معاون امور عتبات عالیات سازمان حج‌وزیارت با اشاره به نام‌نویسی حدود ۲ میلیون نفر (تا عصر یکشنبه ۲۱ مرداد ماه) در سامانه سماح، گفت: ثبت‌نام‌کنندگان تمامی اقدامات خود را مبنی بر ثبت بیمه و واریز وجه و تکمیل پرونده خود به‌درستی به انجام رسانده‌اند.

وی با بیان اینکه براساس آمار‌ها تاکنون ۶۲ درصد متقاضیان سفر اربعین را آقایان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: ۳۸ درصد مابقی ثبت نام کننده گان نیز به بانوان اختصاص دارد.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج‌وزیارت، تصریح کرد: براساس آمار موجود تاکنون (تا عصر امروز یکشنبه ۲۱ مرداد) حدود ۵۹ درصد درخواست‌های سفر اربعین برای عبور از مرز مهران، ۲۲ درصد شلمچه، ۹ درصد خسروی، ۵ درصد چذابه و ۴ درصد نیز مرز هوایی را انتخاب کرده‌اند.

محمدی با اشاره به اینکه بیشترین درخواست‌های ثبت شده برای عزیمت به آیین اربعین حسینی از بیستم مرداد تا ۲۵ مرداد برای خروج ثبت شده است، گفت: امیدواریم تمامی زائران که در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند براساس زمان‌بندی تعیین‌شده و مطابق دستورالعمل‌ها و برنامه‌ها به این سفر معنوی مبادرت کنند.

وی درباره نحوه سفر زائران از شهر‌های خود به نقاط مرزی که در سامانه سماح به ثبت رسیده است نیز گفت: براین اساس ۴۶ درصد وسیله نقلیه عمومی اتوبوس، ۳۹ درصد خودرو شخصی، ۷/۵ درصد تاکسی را عنوان کرد‌ه‌اند. ۴ درصد نیز سفر هوایی را درخواست کرده‌اند.

محمدی با بیان اینکه بیشترین بازه سنی متقاضیان سفر به اربعین امسال را رده سنی ۴۰ تا ۵۰ سال تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: از تمامی اشخاصی که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند تقاضا می‌کنیم برای بهره مندی از پوشش‌های خدمات بیمه‌ای قبل از سفر در سامانه سماح ثبت نام کنند.

وی درباره آن دسته از افرادی که قصد عزیمت به صورت گروهی به عتبات عالیات را دارند نیز گفت: از این دسته افراد تقاضامندیم با ورود به سامانه، به صورت گروهی ثبت نام کنند.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، تاکید کرد: ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه سماح حتما کارت شناسایی صادر شده در سامانه را به صورت چاپی همراه داشته باشند تا در صورت نیاز اقدامات مقتضی انجام پذیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *