سرپرست جدید سازمان پزشکی قانونی استان سمنان معرفی شد

13:18 - 21 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۶۶۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
سرپرست جدید سازمان پزشکی قانونی استان سمنان معرفی شد
سیروس حسنی به عنوان سرپرست جدید سازمان پزشکی قانونی استان سمنان معارفه شد.

خبرگزاری میزان- در مراسمی با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق اکبری، رئیس کل دادگستری استان سمنان و برخی از مسئولان کشوری و استانی سازمان پزشکی قانونی و جمعی از معاونین دادگستری استان و مسئولان اجرایی و نظامی مرکز استان، آئین تکریم و معارفه مدیرکل سازمان پزشکی قانونی استان سمنان در سالن شهدای هفتم تیر دادگستری کل استان برگزار و از زحمات ۹ ماهه جعفر منتظری قدردانی و سیروس حسنی به عنوان سرپرست جدید سازمان پزشکی قانونی استان سمنان معارفه شد.

سرپرست جدید سازمان پزشکی قانونی استان سمنان معرفی شد

رئیس کل دادگستری استان سمنان در این آئین با تشریح جایگاه والای منصب قضا در جامعه اسلامی گفت: امر قضا و قضاوت در تمام جوامع، خصوصا در جامعه اسلامی از جایگاه بسیار رفیع و خطیری برخوردار است و قضات عهده دار این امر حساس هستند اجرای عدالت در جامعه هستند و در این مسیر در صورت نیاز بایستی با استفاده از نظرات تخصصی و فنی کارشناسان متخصص، امین و متعهد با دقت نظر عمل کنند تا کوچکترین بی عدالتی صورت نپذیرفته و حیثیّت و آبروی افراد خدشه‌دار نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری در ادامه افزود: سازمان پزشکی قانونی از جمله مشاغل حرفه‌ای است که با مشاوره‌های تخصصی و کارشناسی شده در پرونده‌های قضایی، با جان، سلامت، عِرض و آبروی اصحاب پرونده‌ها سروکار دارد و در نتیجه صحت عملکرد می‌تواند در اجرای عدالت اثر گذار باشد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: از ابتدای انقلاب، تاکنون و بویژه در دوران تحول و تعالی قضایی سازمان پزشکی قانونی با پیشرفت‌های چشمگیری روبرو بوده است و به خودکفایی‌های ارزشمندی در سطح دنیا دست پیدا کرده است که بروز بودن در عرصه‌های مختلف بویژه علمی، تخصصی و فنی از جمله دستاورد‌های این سازمان بشمار می‌آید که الحمدللّه این مسیر همچنان ادامه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری در خاتمه تصریح کرد: هرچه سازمان پزشکی قانونی از نظری علمی بروز‌تر باشد و دانش روز دنیا را بیشتر فراگرفته و به دستگاه‌های فنی روز مجهز شود. مسیر اجرای عدالت در پرونده‌های ارجاعی به این سازمان از سرعت، دقت و صحت بیشتری برخوردار خواهد بود و در نهایت از وقوع اطاله دادرسی نیز جلوگیری می‌شود.

در این مراسم قادی پاشا، معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور از حمایت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری، رئیس کل دادگستری استان سمنان در مسیر انجام تکالیف سازمان پزشکی قانونی استان درعرصه‌های مختلف قدردانی کرد و گفت: سازمان پزشکی قانونی کشور در زمینه‌های مختلفی به خودکفایی رسیده است و برای نمونه در تولید کیت ژنتیک که از اهمیت بسیاری در این سازمان برخوردار است در زمره تولید کننده‌های برتر جهان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *