مهم‌ترین اخبار حوزه قضایی در هفته‌ای که گذشت|

بازدید رئیس عدلیه از مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی تهران / پیگیری قوه قضاییه برای استرداد ساشا سبحانی / اجرای حکم عامل جنایت هولناک قتل ۱۰ نفر در رفسنجان

16:00 - 26 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۶۰۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
بازدید رئیس عدلیه از مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی تهران / پیگیری قوه قضاییه برای استرداد ساشا سبحانی / اجرای حکم عامل جنایت هولناک قتل ۱۰ نفر در رفسنجان
بازدید ۴ ساعته رئیس دستگاه قضا از مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی تهران، دیدار معاون اول رئیس‌جمهور با رئیس قوه قضاییه، پیگیری قوه قضاییه برای استرداد ساشا سبحانی، اجرای حکم عامل جنایت هولناک قتل ۱۰ نفر در رفسنجان و دستگیری ۷ نفر از سارقین مسلح و سریالی منازل تهران، از جمله مهمترین اخبار حوزه قضایی در یک هفته گذشته است.

خبرگزاری میزان - بازدید ۴ ساعته رئیس دستگاه قضا از مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی تهران، دیدار معاون اول رئیس‌جمهور با رئیس قوه قضاییه، دستگیری متهمان پرونده کلاهبرداری ۱۴ میلیاردی از طریق اجاره دادن خانه‌های خالی، دستگیری مدیری که با دریافت رشوه‌های کلان مانع از تجهیز صنایع پتروشیمی در بوشهر می‌شد، پیگیری قوه قضاییه برای استرداد ساشا سبحانی، ورود دیوان عدالت اداری به موضوع بخشنامه اجبار معلمان به ادامه خدمت بعد از ۳۰ سال، اجرای حکم عامل جنایت هولناک قتل ۱۰ نفر در شهرستان رفسنجان، برگزاری شانزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین، صدور رای بدوی پرونده فساد مالی کارکنان سابق پتروشیمی امیرکبیر، دستگیری ۷ نفر از سارقین مسلح و سریالی منازل تهران و واگذاری خودرو‌های دپو شده در منطقه ویژه اقتصادی ارگ بم به مردم با ورود دستگاه قضایی، مهمترین اخبار حوزه قضایی در یک هفته گذشته است.

بازدید ۴ ساعته رئیس دستگاه قضا از مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی تهران

اخبار هفته

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه سرکشی‌ها و بازدید‌های میدانی و آسیب‌شناسانه و مسئله‌محور خود از مراجع و مراکز قضایی، قریب به ۴ ساعت از مجتمع قضایی تخصصی ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی تهران بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان کم‌وکیف رسیدگی به پرونده‌ها از جمله دو پرونده مهم «رمزارز کینگ‌مانی» و «کریپتولند» در این واحد قضایی قرار گرفت.

دیدار معاون اول رئیس‌جمهور با رئیس قوه قضاییه

اخبار هفته

محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور عصر سه‌شنبه (۲۳ مرداد) با حضور در دفتر رئیس دستگاه قضا، با حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای دیدار کرد.

رئیس عدلیه در این دیدار آمادگی همه‌جانبه قوه قضاییه برای کمک به دولت چهاردهم را مورد تاکید قرار داد و با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری، موفقیت رئیس‌جمهور و دولت وی را موفقیت همه ارکان و اجزای نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.

دستگیری متهمان پرونده کلاهبرداری ۱۴ میلیاردی از طریق اجاره دادن خانه‌های خالی

اخبار هفته

دادستان تهران از دستگیری ۶ متهم که با انتشار آگهی در سایت دیوار، خانه‌های خالی مردم را اجاره می‌دادند، خبر داد.

دستگیری مدیری که با دریافت رشوه‌های کلان مانع از تجهیز صنایع پتروشیمی در بوشهر می‌شد

اخبار هفته

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در جمع خبرنگاران گفت: مدیری که با دریافت رشوه‌های کلان مانع از تجهیز و نوسازی صنایع پتروشیمی در بوشهر می‌شد، دستگیر شد.

این اقدام در راستای مصوبه سفر بهمن ماه رئیس قوه قضاییه به استان بوشهر برای کاهش آلایندگی شرکت‌های پتروشیمی صورت گرفت.

پیگیری قوه قضاییه برای استرداد ساشا سبحانی

اخبار هفته

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه در نامه‌ای به سرپرست وزارت امور خارجه، خواستار پیگیری ویژه استرداد محکوم‌علیه محمدجواد (ساشا) سبحانی از اسپانیا به ایران شد.

ورود دیوان عدالت اداری به موضوع بخشنامه اجبار معلمان به ادامه خدمت بعد از ۳۰ سال

اخبار هفته

به دنبال ابلاغ بخشنامه غیر قانونی شماره ۷۰۰/۱۹ وزارت آموزش و پرورش مورخ ۱۴۰۳/۴/۱۲ که با توجیه حل بحران کمبود معلم صادر و تضییع حقوق فرهنگیانی که در آستانه بازنشستگی هستند را به دنبال دارد، معاونت قضایی حفظ حقوق عامه دیوان عدالت اداری به این موضوع ورود کرد.

با هشدار به وزارت آموزش و پرورش مبنی بر مغایرت بخشنامه مذکور با تبصره ۶ ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم توسعه مقرر شد در جهت اجرای قانون و اصلاح فرایند اقدام لازم صورت گیرد.

اجرای حکم عامل جنایت هولناک قتل ۱۰ نفر در شهرستان رفسنجان

اخبار هفته

رئیس دادگستری کل استان کرمان از اجرای حکم عامل جنایت هولناک قتل ۱۰ نفر در منطقه نوق شهرستان رفسنجان، خبر داد و گفت: حکم فرد مورد نظر صبح امروز (۲۳ مرداد) در محل زندان رفسنجان اجرا شد.

برگزاری شانزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین

اخبار هفته

شانزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، روز سه‌شنبه (۲۳ مردادماه) در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی و مستشاران دادگاه در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) به‌صورت علنی برگزار شد.

صدور رای بدوی پرونده فساد مالی کارکنان سابق پتروشیمی امیرکبیر 

اخبار هفته

رئیس دادگستری بندر امام خمینی (ره) از صدور رای بدوی پرونده فساد مالی کارکنان سابق پتروشیمی امیرکبیر این شهرستان خبر داد.

دستگیری ۷ نفر از سارقین مسلح و سریالی منازل تهران

اخبار هفته

دادستان عمومی و انقلاب تهران از دستگیری ۷ نفر از سارقین مسلح و سریالی منازل ۲ ماه گذشته تهران و گروگان‌گیران تبعه یک کشور خارجی که ۴ نفر از اتباع کشوری دیگر را در تهران ربوده بودند، خبر داد.

واگذاری خودرو‌های دپو شده در منطقه ویژه اقتصادی بم به مردم با ورود دستگاه قضایی

اخبار هفته

رئیس کل دادگستری استان کرمان به مشتریان خودروسازان مونتاژی در مورد خودرو‌های دپو شده در منطقه ویژه اقتصادی ارگ بم این خبر خوش را داد که ظرف ۲۰ روز الی ۳۰ روز آینده اکثر خودرو‌ها که متعلق به مردم است واگذار شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *