باقری به وزیر خارجه بلژیک: ایران تجاوزگری‌های رژیم اسرائیل را با اقدامی مشروع هزینه‌مند می‌کند

7:52 - 21 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۵۴۶
باقری به وزیر خارجه بلژیک: ایران تجاوزگری‌های رژیم اسرائیل را با اقدامی مشروع هزینه‌مند می‌کند
سرپرست وزارت امور خارجه در تماس تلفنی با وزیر خارجه بلژیک ضمن رایزنی درباره تداوم اقدام‌های جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی، تصریح کرد که ایران براساس حقوق بین‌الملل، رویه‌های بین‌المللی و منشور ملل متحد، تجاوزگری‌های رژیم اسرائیل متجاوز را هزینه‌مند خواهد کرد.

خبرگزاری میزان - علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه در تماس تلفنی با حاجا لحبیب، وزیر خارجه بلژیک درباره اقدام‌های تجاوزکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن رئیس دفتر سیاسی حماس  در تهران و حمله به مدرسه التابعین در غزه گفت‌وگو کرد.

باقری ضمن اشاره به بیش از ۱۰ ماه جنایت و نسل‌کشی رژیم صهیوینستی در غزه، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن یک مدرسه در غزه و شهادت افراد بی‌گناه در حال عبادت در این مکان، حمله به منطقه مسکونی بیروت و اخیرا ترور ناجوانمرادانه شهید اسماعیل هنیه در تهران، ثبات و امنیت منطقه غرب آسیا را نقض کرده است.

سرپرست وزارت امور خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای دفاع از امنیت ملی، تمامیت سرزمینی و حاکمیت ملی خود  براساس حقوق بین‌الملل و رویه‌های بین‌المللی و نیز منشور ملل متحد، در اقدامی مشروع و قاطع، تجاوزگری‌های رژیم اسرائیل متجاوز را هزینه‌مند خواهد کرد.

حاجا لحبیب، وزیر خارجه بلژیک نیز ضمن خطرناک ارزیابی کردن تحولات در منطقه خاورمیانه، اظهار کرد: بروکسل از وخامت اوضاع در خاورمیانه نگران است، چراکه عدم کنترل شرایط منطقه غرب آسیا را به یک جنگ تمام عیار می‌کشاند.

وزیر خارجه بلژیک با حمایت از حق  ملت فلسطین برای تعیین سرنوشت خود و محکوم کردن شهرک‌سازی‌های صهیونیستی تصریح کرد: بلژیک از حقوق آوارگان فلسطینی حمایت می‌کند و همزمان درصدد اعمال تحریم علیه شهرک‌نشینان صهیونیست افراطی است.

لحبیب با بیان ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، یادآوری کرد: باتوجه به وخامت شرایط در منطقه، همه طرف‌ها باید حداکثر خویشتن‌داری را رعایت کنند و در این راستا تداوم رایزنی‌ها میان تهران و بروکسل مورد تاکید قرار دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *