رئیس سازمان بازرسی کل کشور: آسیب‌شناسی دستگاه‌های اجرایی در سراسر کشور با جدیت پیگیری و جمع‌بندی شود

11:15 - 20 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۳۸۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس سازمان بازرسی کل کشور: آسیب‌شناسی دستگاه‌های اجرایی در سراسر کشور با جدیت پیگیری و جمع‌بندی شود
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در یکصدمین نشست شورای معاونین سازمان بازرسی گفت: آسیب شناسی دستگاه‌های اجرایی در سراسر کشور با جدیت پیگیری و جمع بندی و تسریع در اجرای برنامه‌های مصوب نظارت و بازرسی انجام شود.

خبرگزاری میزان-خدائیان در یکصدمین نشست شورای معاونین سازمان بازرسی کل کشور که با حضور معاونین، بازرسان کل امور و استان‌های سازمان بازرسی برگزار شد، با تسلیت شهادت شهید اسماعیل هنیه گفت: رژیم اشغالگر قدس با این اقدام وحشیانه و ددمنشانه با پشتیبانی آمریکا و ایادی آن به حریم کشورمان تعرض کرد و با ترور یک شخصیت سیاسی و اجتماعی، قوانین و مقررات و اسناد بین‌المللی را زیر پا گذاشت.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با انتقاد از رفتار دوگانه کشور‌های غربی در مواجهه با این حادثه، ادامه داد: چنین اقدامی اگر در یک کشور غربی اتفاق می‌افتاد، بلافاصله جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد را تشکیل می‌دادند و ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد اقدام می‌کردند؛ اما در این اقدام تروریستی نه تنها از کنار موضوع گذشته بلکه جبهه مقاومت و ایران را به خویشتنداری توصیه می‌کنند.

خدائیان در بخش دیگر سخنانش خطاب به بازرسان با تاکید بر لزوم تسلط اطلاعاتی به دستگاه‌های تحت نظارت مربوط به آن‌ها، اظهار کرد: آسیب شناسی دستگاه‌های اجرایی در سراسر کشور با جدیت پیگیری و جمع بندی شود تا بر اساس آن گزارشی از وضعیت بعد و قبل دستگاه پیش از هر تغییر مدیریتی به همراه راهکار‌های پیشنهادی به راحتی قابل ارائه باشد.

وی با بیان اینکه بازرسان کل امور و استان‌ها باید تسلط بر قوانین و مقررات داشته باشند به مرکز آموزش و پژوهش‌های سلامت اداری و مبارزه با فساد ماموریت داد احکام مربوط به هر بخش از برنامه، بودجه و قوانین مهم را دسته بندی کرده و در اختیار بازرسان کل گذاشته و بازرسان کل این احکام را مطالعه کرده و اجرای آن را از دستگاه‌های زیرمجموعه بازرسی مطالبه کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین در این راستا تاکید کرد که آموزش‌های لازم به بازرسان، سربازرسان و بازرسان کل ارائه شود.

وی با اشاره به قاطعیت و جدیت سازمان بازرسی در اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه، یادآور شد: طبق سند تحول مدیران دولتی جدیدی که منصوب می‌شوند باید پیشگیری از بروز تخلفات را از طریق برگزاری دوره، آموزش ببنید که ضروری است مرکز آموزش و پژوهش سازمان بازرسی به خصوص در حوزه‌های بانک، بیمه، مسکن و ... موضوع را در دستور کار قرار دهند.

رئیس سازمان بازرسی با تاکید مجدد مبنی بر اینکه روی هر گزارشی مهر محرمانه نزنید، گفت: نامه محرمانه تعریف خاص خود را دارد و در غیر از این موارد مکاتبات سازمان بازرسی به صورت عادی صادر شود.

وی ادامه داد: بحث دسترسی به سامانه‌ها را نیز در اجرای قانون همچنان در دستور کار داشته باشید تا با دسترسی سازمان به بانک‌های اطلاعاتی و سامانه‌هایی که وجود دارد بتوانید به وظیفه خود عمل کنید.

خدائیان همچنین بر تسریع در اجرای برنامه‌های مصوب نظارت و بازرسی در سال جاری تاکید کرد.

در این نشست قائم مقام، برخی معاونین و بازرسان کل استان‌ها نکاتی را مطرح کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *