کمک تسلیحاتی آمریکا به رژیم صهیونیستی؛ تامین مهمات قتل‌عام در واشنگتن

8:59 - 20 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۳۵۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کمک تسلیحاتی آمریکا به رژیم صهیونیستی؛ تامین مهمات قتل‌عام در واشنگتن
گزارش‌ها نشان می‌دهد تسلیحات آمریکایی که به رژیم صهیونیستی اهدا شدند نقش بسزایی در نسل‌کشی و جنایت علیه مردم نوار غزه داشته‌اند.

خبرگزاری میزان - آمریکا با وجود طرح ادعای دفاع از حقوق بشر طی دهه‌های گذشته، از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، رژیم اشغالگر را به انواع تسلیحات نظامی مرگ‌بار مجهز کرده و این روند همچنان ادامه دارد. 

در حالی که نسل‌کشی مردم غزه در حال نزدیک شدن به یازدهمین ماه خود است، آمریکا قرار است محموله‌ای شامل هزاران مهمات را به اراضی اشغالی ارسال کند. 

وزارت خارجه آمریکا کنگره را از فروش مستقیم ۶ هزار و ۵۰۰ مهمات حمله مستقیم مشترک (JDAM) به رژیم صهیونیستی به ارزش ۲۶۲ میلیون دلار مطلع کرده است؛ مهمات حمله مستقیم مشترک یک کیت راهنمایی است که بمب‌ها یا بمب‌های گنگ را به مهمات هدایت‌شونده دقیق در همه شرایط آب‌وهوایی تبدیل می‌کند.

 

محموله تسلیحاتی جدید آمریکا برای رژیم صهیونیستی با وجود نسل‌کشی در غزه

 

فروش این مهمات که براساس گزارش‌ها در ماه می (اردیبهشت/خرداد) به تعویق افتاده و در انتظار بررسی بود، اکنون تایید شده است.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین جنایت خود، مدرسه التابعین را در محله الدراج نوار غزه که محل اسکان هزاران آواره فلسطینی بود، بمباران کرد. در پی بمباران این مدرسه تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر به شهادت رسیده و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند.

مهمات ساخت آمریکا در یک سری از قتل‌عام‌ها از سوی رژیم صهیونیستی در غزه، از جمله در بمباران اخیر اردوگاه آوارگان المواصی، استفاده شده است؛ این حمله به شهادت بیش از ۹۰ نفر و مجروح شدن حدود ۳۰۰ نفر منجر شد. 

براساس گزارش سی‌ان‌ان به نقل از منابع نزدیک به این موضوع، کاخ سفید تصمیم گرفته که ۳.۵ میلیارد دلار کمک مالی به رژیم صهیونیستی برای خرید تسلیحات و تجهیزات نظامی ساخت آمریکا اختصاص دهد. 

این کمک بخشی از بسته نظامی خارجی ۱۴.۱ میلیارد دلاری است که کنگره آمریکا در ماه آوریل (فروردین/اردیبهشت) تصویب کرد.

 

محموله تسلیحاتی جدید آمریکا برای رژیم صهیونیستی با وجود نسل‌کشی در غزه

 

در حالی که تحویل بسیاری از تسلیحات و سیستم‌ها به سال‌ها زمان نیاز دارد، اما بسته کمکی آمریکا تحویل سریع‌تر تجهیزات کشنده به رژیم صهیونیستی را ممکن می‌سازد.

ارسال کمک‌های جدید با وجود نقض فاحش حقوق بشر

این تسلیحات آمریکایی در حالی قرار است به اراضی اشغالی ارسال شوند که به تازگی تصاویری از آزار جنسی یک اسیر فلسطینی اهل غزه از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی در بازداشتگاه نظامی سدی تیمان منتشر شده است.

 

محموله تسلیحاتی جدید آمریکا برای رژیم صهیونیستی با وجود نسل‌کشی در غزه

 

علاوه بر این، آمریکا تصمیم گرفته که تحریمی علیه گردان نتزا یهودا ارتش رژیم صهیونیستی که حتی از سوی واشنگتن به جنایت در کرانه باختری اشغالی متهم است، اعمال نکند. نقض حقوق بشر از سوی این گردان شامل تعرض جنسی و ضرب‌وشتم شماری از سالمندان فلسطینی پس از بازداشت آن‌ها بود.

 

محموله تسلیحاتی جدید آمریکا برای رژیم صهیونیستی با وجود نسل‌کشی در غزه

 

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اطلاع داد که تحقیقات ادعایی آمریکا به پایان رسیده و دریافته که این گردان به طور موثر اصلاح شده است.

کمک به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی؛ خط مشی که هرگز تغییر نمی‌کند

یکی از دستیاران ارشد کامالا هریس، نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری و معاون رئیس‌جمهور فعلی آمریکا به تازگی اعلام کرد که هریس از توقف انتقال تسلیحات به رژیم صهیونیستی برای اعمال فشار بر کابینه بنیامین نتانیاهو در مورد جنگ غزه حمایت نمی‌کند. 

فیلیپ گوردون، مشاور امنیت ملی هریس گفت: او (هریس) از تحریم تسلیحاتی اسرائیل حمایت نمی‌کند.

گوردون همچنین مدعی شد که او به کار خود برای محافظت از غیرنظامیان در غزه و حمایت از قوانین بین‌المللی بشردوستانه ادامه خواهد داد. 

پس از کناره‌گیری جو بایدن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری و معرفی شدن هریس به‌عنوان نامزد دموکرات، فعالان و دموکرات‌های مترقی تلاش کردند تا هریس را متقاعد کنند که موضع صریح‌تری در مقایسه با بایدن در مورد جنگ اتخاذ کند.

این دومین تایید بر حمایت از نسل‌کشی پس از انتشار بیانیه‌ای از سوی کارزار هریس است که در آن اعلام شد که این نامزد دموکرات درباره تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی بحث نخواهد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *