شهادت ۶۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر

13:46 - 19 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۲۸۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شهادت ۶۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر
گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی تاکنون ده‌ها اسیر فلسطینی را در زندان‌های خود به شهادت رسانده و همچنین اسیران دیگر را شکنجه کرده است.

خبرگزاری میزان - روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش کرد که ۴۴ اسیر فلسطینی بین ۷ اکتبر تا ۲ جولای (۱۵ مهر ۱۴۰۲ تا ۱۲ تیر ۱۴۰۳) در بازداشتگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند. 

دراین گزارش همچنین آمده که ۱۶ مرگ دیگر در زندان‌هایی ثبت شده که جدا از مراکز نظامی رژیم صهیونیستی اداره می‌شوند. 

در پی انتشار آمار اسیران به شهادت رسیده در زندان‌های رژیم صهیونیستی، رئیس شاباک هشدار داد که شرایط بازداشت فلسطینیان ممکن است ناقض کنوانسیون سازمان ملل علیه شکنجه باشد.

در ۱۰ ماه گذشته حدود ۱۰ هزار فلسطینی در کرانه باختری و قدس شرقی و حدود ۳ تا ۵ هزار نفر از نوار غزه به دست رژیم صهیونیستی بازداشت شدند.

در حال حاضر حدود ۹ هزار و ۵۰۰ فلسطینی از جمله صد‌ها کودک و زن در زندان‌های رژیم صهیونیستی در حبس هستند.

گروه‌های حقوق بشری می‎گویند که شرایط در زندان‌های پرجمعیت رژیم صهیونیستی پس از ۷ اکتبر (مهر) به طرز خطرناکی وخیم‌تر شده است.

در تازه‌ترین مورد از خشونت‌های فاش شده نظامیان صهیونیستی علیه اسیران فلسطینی، به تازگی گزارشی از خشونت علیه اسیران فلسطینی در بازداشتگاه نظامی بدنام سدی تیمان رژیم صهیونیستی منتشر شد که واکنش‌های زیادی را در سطح جهانی برانگیخت.

در همین حال، محققان میدانی در اراضی اشغالی و قدس شرقی، کرانه باختری و غزه ده‌ها شهادت، گزارش‌های پزشکی و کالبد شکافی و دیگر شواهد درباره جنایت علیه اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را جمع‌آوری کرده‌اند. 

واشنگتن پست نیز در گزارشی با اشاره به موارد شهادت اسیران فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی، به بررسی ابعاد شکنجه اسیران در زندان‌های این رژیم پرداخته است. 

کمیته امور اسیران فلسطینی هم در اواخر تیر اعلام کرد که شماری از اسیران فلسطینی در بازداشتگاه‌ها و زندان‌های رژیم صهیونیستی مورد تعرض و شکنجه قرار گرفته‌اند.

براساس گزارش‌ها، برخلاف ادعای رژیم صهیونیستی درباره تعطیلی تدریجی بازداشتگاه نظامی بدنام سدیه تیمان، همچنان اسرای فلسطینی به این زندان منتقل می‌شوند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *