افزایش خشونت‌های نژادپرستانه علیه کارکنان مسلمان بخش درمانی انگلیس

11:53 - 19 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۲۷۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افزایش خشونت‌های نژادپرستانه علیه کارکنان مسلمان بخش درمانی انگلیس
گزارش‌ها نشان می‌دهد که بخش بهداشت و درمان انگلیس نیز مانند دیگر بخش‌ها شاهد افزایش خشونت‌های نژادپرستانه علیه مسلمانان است.

خبرگزاری میزان - رئیس یک انجمن به نمایندگی از کارکنان بخش بهداشت و درمان مسلمان در انگلیس گفته است که از آغاز شورش‌های راست افراطی در هفته گذشته افزایش خشونت‌های نژادپرستانه را با ترس بی‌سابقه در میان کارکنان سازمان خدمات بهداشت ملی این کشور ثبت کرده است.

سلمان وقار، رئیس انجمن پزشکی اسلامی انگلیس (Bima)، که نماینده حدود ۷ هزار نفر از پرسنل بخش مراقبت‌های بهداشتی است، گفت که کارکنان بهداشتی در ترس رها شده و از نظر شخصی و حرفه‌ای تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.

وقار می‌گوید: من پیام‌های واقعا وحشتناکی را دیده‌ام، به‌ویژه از بلفاست و در منچستر؛ برخی کارکنان دیگر به خانه خود نمی‌روند، یا افرادی که از راه دور از خانه کار می‌کنند؛ موارد بسیاری وجود دارد. 

او گفت که بسیاری از این افراد با توهین نژادی و تهدید به قتل مواجه شده‌اند. 

وقار همچنین اظهار کرد: این بی‌سابقه است، من قبلا چنین چیزی ندیده بودم؛ از نظر حجم، از نظر قدرت احساس، هیچ مقایسه‌ای با این وضعیت (ترس مسلمانان) وجود ندارد. 

انگلیس از هفته قبل شاهد شورش راست‌گرایان افراطی علیه مهاجران و مسلمانان بوده است. 

یک انجمن پزشکی دیگر نیز که نماینده پزشکان، دندانپزشکان و داروسازان مسلمان در انگلیس است، نگرانی‌های وقار را تکرار کرد.

این انجمن درباره افزایش نگران‌کننده ترس از سوء‌استفاده نژادپرستانه و تبعیض در بین اعضای بحش بهداشتی هشدار داد. 

سرویس آمبولانس لندن هم فاش کرد که برخی از کارکنان آن افزایش آزار نژادی و خصومت از سوی افراد ضد مهاجر و اسلام‌ستیز را گزارش کرده‌اند.

انجمن پزشکی اسلامی انگلیس و شبکه زنان مسلمان سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس از نهاد‌های بهداشتی مربوطه خواسته‌اند که به‌طور خاص وجود تبعیض و اسلام‌ستیزی را تایید کنند.

انجمن پزشکی اسلامی انگلیس گفت: امتناع از تایید اسلام‌ستیزی و پاسخ‌های سهل‌انگارانه مقام‌ها، این امکان را فراهم کرده تا اسلام‌ستیزی به یکی از اصلی‌ترین شکل‌های نژادپرستی تبدیل شود. 

اسلام‌هراسی و بیگانه‌هراسی سال‌هاست که در انگلیس در مسیر رشد و تشدید حرکت می‌کنند؛ بر اساس داده‌های دولت انگلیس از سال ۲۰۲۳، هیچ گروه مذهبی به اندازه مسلمانان این کشور با جنایت‌های نفرت‌محور مواجه نشده است؛ در سال منتهی به مارس ۲۰۲۳ (اسفند ۱۴۰۱)، بیش از ۴ مورد از هر ۱۰ مورد از مجموع جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان رخ داد. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *