شکست سیاست ترور رژیم صهیونیستی؛ راه مقاومت ادامه دارد

8:45 - 19 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۰۵۹
شکست سیاست ترور رژیم صهیونیستی؛ راه مقاومت ادامه دارد
سیاست رژیم صهیونیستی در ترور مقام‌های ارشد مقاومت فلسطین، با شکست مواجه شده و این سیاست خللی در عملکرد محور مقاومت نخواهد داشت.

خبرگزاری میزان - جنبش مقاومت اسلامی حماس به‌تازگی از انتخاب یحیی سنوار به‌عنوان رئیس دفتر سیاسی و جانشین شهید اسماعیل هنیه خبر داد.

انتخاب سنوار به‌عنوان رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که شهید اسماعیل هنیه به همراه یکی از محافظانش هدف قرار گرفت و به شهادت رسید.

راه مقاومت ادامه دارد

ترور اسماعیل هنیه و انتخاب یحیی سنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس با واکنش‌های بسیاری همراه شده، اما مقام‌های محور مقاومت در روز‌ها و هفته‌های اخیر بار‌ها تاکید کردند که رژیم صهیونیستی با ترور و هدف قرار دادن مقام‌ها و فرماندهان مقاومت فلسطین نمی‌تواند به هدف خود در متوقفف کردن مقاومت مردم فلسطین دست یابد.

 

شکست سیاست ترور رژیم صهیونیستی؛ راه مقاومت ادامه دارد

 

به گزارش میدل ایست مانیتور، رژیم اشغالگر صهیونیست اسماعیل هنیه و برخی مقام‌های دیگر محور مقاومت را ترور کرده، اما نتوانسته و نخواهد توانست ایدئولوژی نهضت مقاومت اسلامی را از بین ببرد.

حماس با مقاومتی که طبق قوانین بین‌المللی کاملا مشروع است، صهیونیست‌ها را آزار خواهد داد؛ اشغال، بنا به تعریف، یک اقدام تجاوزکارانه است و دیوان بین‌المللی دادگستری به‌تازگی و بار دیگر تایید کرد که اشغال فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی غیرقانونی است.

ترور هنیه جدیدترین مورد از موارد بسیاری است که از سوی رژیم صهیونیستی صورت گرفت و مقام‌های حماس را هدف قرار داده است.

آخرین سخنان هنیه این بود: «اگر یک فرمانده برود، دیگری خواهد آمد»؛ این همان چیزی است که با ترور شیخ احمد یاسین و عبدالعزیز الرنتیسی در سال ۲۰۰۴ و دیگر مقام‌های ارشد فلسطینی در سال‌های پس از آن روی داد.

 

شکست سیاست ترور رژیم صهیونیستی؛ راه مقاومت ادامه دارد

جنبش حماس با ترور فرماندهان آن متوقف نخواهد شد

رژیم اشغالگر صهیونیستی از اکتبر ۲۰۲۳ تعدادی از مقام‌ها و فرماندهان حماس، از جمله مروان عیسی، معاون فرمانده گردان‌های القسام، ایمن نوفل، عضو شورای نظامی القسام؛ صالح العاروری، معاون شهید هنیه در دفتر سیاسی حماس، سمیر فندی، فرمانده القسام در جنوب لبنان؛ عزام الاقرا، یکی از بنیانگذاران گردان‌های القسام، احمد بحر از اعضای دفتر سیاسی حماس و چندین نفر دیگر را به شهادت رسانده است.

اما هیچ یک از این ترور‌ها بر عملکرد گردان‌های القسام در غزه طی جنگ نامتقارن علیه ارتش اشغالگر در ۱۰ ماه گذشته تأثیری نداشت.

شکست سیاست ترور رژیم صهیونیستی؛ راه مقاومت ادامه دارد

ترور؛ سیاست دیرینه رژیم صهیونیستی

ترور‌های سیاسی تاکتیک جدید صهیونیست‌ها نیست؛ به هر حال رژیم صهیونیستی موجودیتی است که اساسا بر پایه‌های تروریستی و شهرک‌نشینی-استعماری بنا شده است.

به‌عنوان مثال، در سال ۱۹۴۸، تروریست‌های صهیونیست، کنت فولکه برنادوت، میانجی سازمان ملل را ترور کردند، فردی که آزادی هزاران زندانی را از اردوگاه‌های کار اجباری نازی‌ها در طول جنگ جهانی دوم تضمین کرده بود.

رژیم صهیونیستی از روز نخست اشغالگری خود، سیستم آپارتاید را با تبعیض علیه شهروندان فلسطینی که در قالب قانون تنظیم شده است، اجرا می‌کند.

ائتلاف کابینه از سوی افراط‌گرایان که خواستار نسل‌کشی فلسطینیان شده‌اند، حمایت می‌شود، برای مثال افرادی مانند بزالل اسموتریچ و ایتامار بن گویر.

در همین حال، دولت‌های غربی همچنان از این نهاد جنایتکار حمایت می‌کنند که این امر برای غرب شرم‎آور است.

شکست سیاست ترور رژیم صهیونیستی؛ راه مقاومت ادامه دارد

مقاومت؛ حقی که تا زمان محقق شدن از بین نمی‌رود

مقاومت یک حق است و تا زمانی که حقوق محقق نشود از بین نمی‌رود؛ حماس به‌عنوان یک جنبش تا زمانی که نیاز به مقاومت وجود دارد، ادامه خواهد داد، یعنی تا زمانی که اشغالگری وجود دارد.

نسل‌های جدید تحت اشغال متولد می‌شوند، رشد می‌کنند و زندگی می‌کنند، پس چگونه و چرا تا زمانی که اشغال وجود دارد، باید این حق را کنار بگذارند؟ جوانان فلسطینی متولد سال ۲۰۰۸ تاکنون بیش از نیمی از حملات نظامی بزرگ رژیم صهیونیستی و تهاجم‌های مسلحانه متعدد را پشت سر گذاشته‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *