باقری به وزیر خارجه انگلیس: ایران در قبال صیانت از امنیت ملی و تمامیت ارضی خود مماشات نمی‌کند

8:29 - 17 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۹۵۷
باقری به وزیر خارجه انگلیس: ایران در قبال صیانت از امنیت ملی و تمامیت ارضی خود مماشات نمی‌کند
سرپرست وزارت امور خارجه در رایزنی با وزیر خارجه انگلیس، ضمن انتقاد از رویکرد کشورهای اروپایی در موضوع ترور شهید هنیه، گفت که طرف‌های اروپایی با انفعال و حتی عدم محکومیت این اقدام ناقض صلح و امنیت بین‌المللی، نخستین فرصت دیپلماسی را تباه کردند.

خبرگزاری میزان - دیوید لامی، وزیر خارجه انگلیس در تماس تلفنی با علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه درباره تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه درباره تحولات منطقه یادآوری کرد: اقدام‌های تجاوزکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در منطقه که تجاوز به لبنان و حمله به منازل مسکونی در بیروت و ساعاتی پس از آن تجاوز به حریم ایران و به شهادت رساندن میهمان رسمی کشورمان، شهید هنیه از جدیدترین مصادیق آن است، تنها عامل بی‌ثباتی در منطقه است.

باقری تصریح کرد: پس از وقوع جنایت رژیم اسرائیل در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه و نقض امنیت ملی ایران و نیز نقض ثبات منطقه، طرف‌های اروپایی با انفعال و حتی عدم محکومیت این اقدام ناقض صلح و امنیت بین‌المللی، نخستین فرصت دیپلماسی را تباه کردند؛ این در حالی است که انسداد مسیر دیپلماتیک از سوی اروپایی‌ها نتیجه‌ای جز تشویق رژیم صهیونیستی به ادامه اقدام‌های تروریستی و ترویج بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه نخواهد داشت.

رئیس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: هیچ کشوری از جمله جمهوری اسلامی ایران در قبال صیانت از امنیت ملی، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی خود مماشات نمی‌کند.

باقری تصریح کرد: آمریکا و چند کشور اروپایی عضو شورای امنیت که در برابر انجام مسئولیت شورای امنیت سازمان ملل برای مقابله با عامل بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه مانع‌تراشی کردند، در برابر شرارت‌های تنها موجود شرور منطقه مسئولیت دارند.

دیوید لامی با درخواست از کشورمان برای خویشتن‌داری، گفت، اقدام علیه اسماعیل هنیه یک گام به عقب در مسیر آتش‌بس در غزه است.

وزیر خارجه انگلیس همچنین اظهار کرد: اسرائیل و لبنان در آستانه جنگ هستند و در صورت عدم خویشتن‌داری، شاهد بروز نتایج فاجعه‌باری خواهیم بود که به نفع هیچ‌کس نیست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *